השגריר דנון הביא 14 שגרירי או"ם לביקור בישראל

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הוביל במהלך השבוע משלחת של 14 שגרירי או"ם מרחבי העולם בביקור בישראל.

משלחת השגרירים, שאורגנה על ידי פרויקט "Interchange" של הוועד היהודי אמריקאי (AJC), בתיאום עם משלחת ישראל לאו"ם, ביקרה בעיר העתיקה בירושלים, במנהרות הכותל ובמעלה אדומים.

במהלך הביקור פגשו השגרירים את ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, ולאחר מכן הגיעו לסיור מודרך שכלל סקירה היסטורית ברחובות העיר העתיקה ובמנהרות הכותל.

דנון פנה אל השגרירים במהלך הסיור ותקף את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים רשימה שחורה של עסקים הפועלים בישראל, מתוך כוונה להחרימם: "מדובר בצעד שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה, ואנחנו, מדינת ישראל, הבית של העם היהודי לא יכולים לשתוק כשהחלטה כזאת מתקבלת".

לדבריו "הרצון של גורמים באו"ם לסמן עסקים יהודים ועסקים הבאים בקשר עם עסקים בישראל ולהחרים אותם, היא אות של קלון לארגון כולו". דנון פנה אל השגרירים ואמר: "על כל מי שערכי המוסר והצדק הם חלק מערכיו, להילחם בהחלטה הבזויה הזאת ולפעול לבטלה".

בהמשך דבריו התייחס דנון להחלטה המבישה באונסק"ו, אשר ניסתה לנתק את הקשר בין העם היהודי לירושלים ואמר: "הצגנו היום לשגרירים את הקשר ההיסטורי והאיתן בין העם היהודי לבירתו ירושלים, זו התשובה שלנו לאלו המנסים להתכחש ולשכתב את ההיסטוריה".

על פי דנון, הביקור בישראל יאפשר לשגרירים לראות מקרוב את המציאות בישראל, להבין לעומק את האתגרים העומדים בפנינו במזרח התיכון הסוער, ולהיחשף להצלחות הישראליות בתחומים רבים.

בביקור השתתפו שגרירים מ-4 יבשות ומ-14 מדינות וביניהן ארגנטינה, בולגריה, קמרון, מקסיקו, אוגנדה וגיאורגיה. במסגרת הביקור השגרירים מקבלים סקירות נרחבות על האתגרים הביטחוניים של ישראל וכן על הפיתוחים והטכנולוגיה הישראלית.