דאגה באל-אקצה
דאגה באל-אקצהצילום: Muammar Awad/Flash90

בדרשתו השבועית תוקף השייח אכרמה סברי, ראש המועצה האיסלמית העליונה והדרשן הראשי של אל אקצא את כוונתו של הנשיא האמריקאי הבא, דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים.

בדרשה שאותה נשא היום (שישי) קבע השייח' כי "העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים הכבושה היא הצהרה על הכרזת מלחמה נגד הערבים והמוסלמים", כך על פי פרסום באתר 'פלסטיין אינפורמיישן סנטר' כפי שתורגם בידי מאור צמח, ראש תנועת 'לך ירושלים'.

לדברי השייח' טראמפ הבטיח את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים על מנת לרצות את הקול היהודי ומשמעותה של קריאה זו היא הכרה אמריקאית בעובדת היותה של ירושלים בירתה של ישראל.

עוד צוטט השייח בדרשתו כאומר "אנחנו רגילים לומר כי אל-אקצא בסכנה אבל עכשיו זה סכנה אמתית!". בהמשך הדברים קרא "למוסלמים בפלסטין וירושלים - הגיעו לאל אקצא".

בדבריו הוסיף וביקר את החלטת המשטרה להוסיף שעת ביקור ליהודים בהר הבית. "בזמן האחרון הכיבוש הוסיף שעה לעולים להר הבית ללא הסכמה של הוואקף. החלטה זו תוסיף זמן לתוקפים ויגדיל את מספר התוקפים את אל אקצה".

נזכיר כי על פי דיווחים שונים בתקשורת הישראלית אנשיו של טראמפ כבר החלו במאמצי איתור מבנה בירושלים אליו ראוי וניתן להעביר השגרירות האמריקאית אליו מתל אביב. לפי שעה המהלכים נתקלים בקשיים טכניים אך אנשיו של טראמפ פועלים ברצינות לקידום המהלך שיישם את הבטחתו של הנשיא האמריקאי המיועד.