גרמניה
גרמניהצילום: רויטרס

משטרת גרמניה עצרה ילד בן 12 ממוצא עיראקי שניסה להטמין מטעני חבלה בשוק חג המולד וסמוך לבניין עיריית לודוויגסהאפן. על פי החשד הוא הופעל על ידי אנשי דעאש.

הילד בן ה-12, אזרח גרמני ממוצא עיראקי, ניסה לבצע את הפיגוע הראשון בתאריך 26 בנובמבר כאשר הניח תיק ובו מטען חבלה בשוק חג המולד הססגוני ועמוס האנשים שהתקיים במרכז העיר. למרבה המזל מטען החבלה לא התפוצץ והפיגוע נמנע.

מספר ימים מאוחר יותר, בתאריך 5 בדצמבר, ניסה הילד הצעיר לבצע פיגוע נוסף כאשר הפעם הניח תיק ובו מטען חבלה מאלתר צמוד לשיח ליד בנין העירייה המקומית. עובר אורח שעבר במקום הודיע למשטרה עם התיק החשוד, וחבלני משטרת לודוויגסהאפן הצליחו לנטרל את מטען החבלה לפני שהתפוצץ.

מקורות המקורבים לחקירת הילד סיפרו כי מטען החבלה הכיל "חומר פירוטכני שהופק מזיקוקי דינור ונפצים. בדיקות מעבדה הוכיחו כי החומר היה דליק אולם לא נפיץ, ולא נשקפה סכנה לבניינים הסמוכים למקומות בהן הטמין את מטעני החבלה שהכין. אחד החוקרים של הילד סיפר לכלי התקשורת בגרמניה כי "הוא עבר לאחרונה תהליך של הקצנה מוסלמית, וקיבל הדרכה וסיוע מפעילים של דעאש. הוא גם סיפר בחקירתו כי התכוון להצטרף ללוחמי דעאש בסוריה בקיץ הקרוב".

הוברט שטרובר, פקיד בכיר במשרד התובע הכללי במדינת לודוויגסהאפן, אמר כי בגלל גילו הצעיר של הילד, הנמצא מתחת לגיל העונשין בגרמניה, לא יוגש נגדו כתב אישום ולא ייפתחו נגדו הליכים פליליים למרות המעשים החמורים והנסיון לבצע פיגוע תופת. הוא סירב להגיב על הטענות כי הילד הודרך על ידי אנשי דעאש. "אנו חוקרים כעת את מניעיו" אמר שטרובר. הילד נלקח בינתיים לטיפול רשויות הרווחה בעיר, בעוד חוקרי המשטרה מנסים לאתר את אנשי דעאש שהדריכו אותו וסייעו לו בהנחת מטעני החבלה.

על פי נתוני שרותי המודיעין בגרמניה, 820 אזרחים גרמניים עזבו את המדינה בחודשים האחרונים על מנת להצטרף ללוחמי דעאש בסוריה ועירק. שליש מהם חזרו מאז לגרמניה, בעוד 140 נהרגו בקרבות ועוד 420 נותרו עדיין בסוריה ועירק.