המשטרה חוקרת חשד שחבר הכנסת באסל גטאס ביצע עבירות הנוגעות לביטחון המדינה.

על פי הדיווח בערוץ 2, החקירה החלה בעקבות מידע שהועבר מיחידת המודיעין בשב"ס, לפיו העבירות בוצעו לכאורה בעת שביקר אסירים.

יחידת להב 433 זימנה את חבר הכנסת גטאס לחקירה במשרדי היחידה, אך טרם נקבע לה מועד. חברת הלשכה המדינית במפלגת בל"ד נחקרה אף היא במשטרה.

"ברור שהמשטרה מתעקשת על המשך הרדיפה הפוליטית של חברי ובכירי בל"ד וכל ההתנהלות הזו מעידה על מדיניות של נקמנות פוליטית שלא הפחידה אותנו בעבר ולא תפחיד אותנו גם בעתיד", אמר גטאס.

ח״כ אורן חזן (הליכוד) מסר בתגובה: ״לא סתם אני מקפיד לכנות את הרשימה הערבית כ׳רשימה הפלשתינית המשותפת׳. מדובר בגייס חמישי שחדר לכנסת ולא מסתיר את זיקתו, אהדתו וחיבורו לגרועים שבאויבינו. מתוך רשימת הכלון הזו, ח״כ גטאס נחשב לאחד ה'מצטיינים' בחיבורו לאויבי המדינה ובכלל זה לארגון החמאס".

לדבריו, ''מדובר בבוגד שלא מסתיר את היותו משת״פ עם האויב. לכן אני לא מתפלא שנפתחה נגדו חקירה עם חשדות כאלה כבדים, אלא למה היא נפתחה רק עכשיו. מקומו של ח״כ גטאס מאחורי סורג ובריח ואני מצפה מיו״ר הכנסת לדרוש את השעייתו או התפטרותו המיידית של ח״כ גטאס״.

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג מסר בתגובה: "חברי הכנסת מהרשימה המשותפת ממשיכים לעשות ככל העולה על רוחם וחושבים שהם מעל החוק. גטאס ממשיך את השושלת המפוארת של חברי מפלגת בל"ד המקבלים את משכורתם ממשלם המיסים הישראלי ובד בבד ממשיכים לפעול נגד מדינת ישראל. הגיע הזמן למצות עימם את הדין בטרם יגרמו נזק גדול בהרבה''.