שיחה בשניים, הרבנים לאו ומלמד
שיחה בשניים, הרבנים לאו ומלמדצילום: יח"צ

"גשר מיתרים 3", מיזם משותף לעיתון בשבע, מלון כינר והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, התקיים בסוף השבוע האחרון לחוף הכינרת.

תחת הסיסמה "מוצאים את הביחד" אירח הכינוס דיוני עומק על סוגיות משמעותיות בציבוריות הדתית הישראלית. השיח החברתי שהוביל עיתון בשבע נטל סוגיות טעונות מאד בתוך הציבור הדתי, וניהל דיונים באומץ תוך השמעת דעות מגוונות שלא תמיד מקבלות את הבמה כדי להישמע.

את סבב הדיונים הראשון פתחו הרבנים בני לאו ואליעזר מלמד, בשיחה בשניים שהנחה עורך העיתון בשבע עמנואל שילה. בהמשך פרס פרופ' אשר כהן את מניפת הדעות והגוונים שבתוך הציבור הדתי. בסיום הערב הראשון נהנו המשתתפים מהופעה מיוחדת של אריאל זילבר שהחזיר אותם הרבה שנים אחורה...

למחרת ניהלה העיתונאית ריקי רט (מקור ראשון), את אחד הדיונים הלוהטים בכינוס, השנה: דיון מעמיק בסוגיה טעונה ונפיצה של מה שמוכנה "מניינים משותפים". בפאנל השתתפו הרבנית ענבל מלמד, עמנואל שילה, הרב אריאל בראלי ממכון לחקר המשפט והרבנית דר' חנה רוס – פרידמן. האחרונה, דיברה בשבח המניינים המשותפים ופרסה תפיסת עולם על מקומן של נשים דתיות בעולם הדתי. הדיון היה חד ונוקב ומאידך, מכבד ומקשיב.

דיון נוסף שהותיר את מאזיניו נרגשים ומהורהרים היה בנושא היחס לדתל"שים. בפאנל זה שהנחה יו"ר העיתון בשבע דודו סעדה, ישבו יחדיו הרבנים אליעזר מלמד, חיים ירוחםסמוטריץ, שי פירון ויזם שכונת הדתל"שים בלשם - שיבי פרומן.

הוא סיפר כיצד גדל בבית אביו הרב פרומן ע"ה. כותרת שלא תישכח מהדיון הזה הייתה כששר החינוך לשעבר סיפר חוויות מעבודתו המשותפת עם שיבי. פרומן אמר לנוכחים כי הוא מתכוון לגדל את בנותיו בחירות מחשבתית כדי שיהיו דתל"שיות...

גשר המיתרים 3: פאנל מניינים שוויוניים
גשר המיתרים 3: פאנל מניינים שוויונייםצילום: בשבע

לאורך השבת מסר הרב איתיאל בר לוי שיעורים והרצאות, מקהלת החזנים בת רון הפעילה את הנוכחים מבחינה מוזיקלית. ככלל, לאורך כל השבת התקיימו דיונים מחכימים, תפילות מרוממות וסעודות כיד המלך. רדיו מורשת של קול ישראל העביר את הדיונים בשידור חי.

"מיזם גשר המיתרים הוא כמו גיטרה, עם שישה מיתרים", אומר דודו סעדה שארגן את הכינוס, יחד עם מלון כינר והאגף לתרבות יהודית של משרד החינוך. "כל מיתר מדויק בצליל אך לעולם לא יוכל להפיק מנגינה אלא צליל אחד בודד. כדי שנוכל לשמוע את מנגינת הציבור הדתי לאומי עלינו לבנות את הגשר על כל מיתריו, שכל צליל יישמע היטב לצד חברו וביחד נגיע להרמוניה מלאה!"