למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום המחשה: הדס פרוש, פלאש 90

אל"מ במיל' רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל, אומר לערוץ 7 כי ההחלטה להקים בסיס טירונים מיוחד לגדודים המעורבים תוך שינוי הקריטריונים ומספר המחסניות הנישאות על הלוחמים והלוחמות, היא עדות כואבת לפגיעה המבצעית שמבצע צה"ל בשם השוויון.

"מי שקורא שמוסיפים שבועיים לטירונות של הבנות מבין היטב את המשמעות, צה"ל מודה כאן בפה מלא שהפגיעות ושברי ההליכה של הבנות גורמים לכך שיש הרבה היעדרויות וצריכים להוסיף עוד שבועיים להכשרה של החיילות, צה"ל מודה שהשילוב למעשה נכשל".

לדבריו, הורדת מספר המחסניות זה פגיעה מבצעית חמורה, "בשם השוויון בין המינים מורידים את הרף ופוגעים במבצעיות, בשם השיוויון מפחיתים את המחסניות משש לארבע כי לבנות קשה לסחוב שש, בעבר זה היה שבע, זה אומר פחות כדורים בכל גדוד ופחות כוח אש בגדודים המעורבים והכל בגלל שברי ההליכה המרובים אצל הבנות".

שגיא קורא לצה"ל ללמוד מצבא ארה"ב, "הצבא האמריקאי הבין בשנת 2002 שיש תוצאות רעות מאוד לגדודים מעורבים והם נסגרו. צה"ל עושה שגיאה קשה ביותר בעניין הזה. ומי שקורא את בג"ץ מילר, נכתבו שם דברים מאוד ברורים - שיש לקיים מתאם כשירות אחיד ושווה בין חיילים וחיילות המתמודדים על אותו תפקיד וודאי שאין מקום לשנות או להקל את דרישות התפקיד לצורך התאמתו לנשים.

''גם התכנית של ליברמן להחזיר את משך השירות ל-36 חודשים אומר משהו", טוען שגיא ומסביר: ''קיצור השירות גרם לכך שיש חוסר בגברים לוחמים. חשבו שהנשים תשלימנה את השורות ואני משער שליברמן רוצה שלא יהיה מחסור בגברים לוחמים".