חנוכה
חנוכהIstock

כמיטב המסורת ייערך בחבל בנימין פסטיבל המכבים, שבמסגרתו יתקיימו סדנאות יצירה, שחקני רחוב, זחילה במערות מסתור, סיורים ברכב וברגל ללא תשלום, ולראשונה גם מסלול שטח אתגרי המתאים לבני נוער. כ"ח-כ"ט בכסלו. לפרטים: www.go-festival.co.il.

*****

בחנוכה במוזיאון ארצות המקרא בירושלים יצטרפו הילדים ליונתן, אחיו הצעיר של יהודה המכבי, וייצאו יחד איתו למסע לקראת היציאה אל המרד. בדרך הם יפגשו דמויות שונות שיחזקו את יונתן וייתנו לו השראה: דוד המלך, אסתר המלכה ו... הרקולס. המבקרים יסיירו גם בתערוכות המוזיאון ויוכלו ליהנות גם מסדנה מיוחדת, מהצגה או ממופע מוזיקלי.

*****

חנוכה הוא גם חג חורפי. אם קר לכם, אתם יכולים להדרים לנגב ולהשתתף בפסטיבל דוקאביב נגב, שיתקיים בירוחם בכ"ה‑כ"ז בכסלו עם תוכנית עשירה במיוחד. היא כוללת 25 סרטים, הופעות מוזיקה ומחול, הצגות, מפגשים עם יוצרים ופעילות לכל המשפחה. חלק מהמופעים יתקיימו בדימונה, במצפה רמון, בערד ובחורה. הכניסה חופשית.

*****

ביום שני, כ"ו בכסלו, יחול יום השלושים למותו של חן ישראל בלוך, שנהרג כשנסע על אופניו ביישובו. משפחתו, 'פרסומי ישראל', החמ"ד וגורמים נוספים מקיימים יחד את 'חמ"ד על גלגלים'. האירוע יתקיים בבנייני האומה בירושלים ויהיו בו סדנאות, מופעי תיאטרון, סימולטורים, פארק פעילות בדרכים, מעגל מתופפים ופינות יצירה, כולם סביב מודעות וחינוך לבטיחות בדרכים.

[email protected]