"יש לי עוד תוכניות". חיים טופול
"יש לי עוד תוכניות". חיים טופולצילום: איריס לויט

איגוד אמני ישראל (אמ"י) הכריז בשבוע שעבר על 11 הזוכים בפרס על מפעל חיים לשנת 2017 בתחומי האמנויות השונים.

בין הזוכים: רבקה מיכאלי - שחקנית ומנחה; חיים טופול - שחקן קולנוע ותיאטרון וחתן פרס ישראל למפעל חיים; המוזיקאים שמעון כהן ויאיר קלינגר; השחקניות מרים גבריאלי ודבורה קידר, ואמן האשליות איתן איילון.

בנוסף לכך יוענק אות הוקרה מיוחד לכותב והמלחין שייקה פייקוב על תרומתו לתרבות. השנה שם האיגוד דגש מיוחד על בחירת זוכים מדור היוצרים הוותיקים בישראל, שהטביעו חותם בתחומי האמנות השונים.

השחקן חיים טופול בן ה‑81, שנחשב לאחד מגדולי שחקני התיאטרון בישראל, יזכה כאמור גם הוא בפרס על מפעל חיים. טופול זכור בין היתר בזכות תפקידיו הראשיים ב'כנר על הגג' וב'סלאח שבתי'. בשיחה עם 'בשבע' משתף טופול בהתרגשותו מהזכייה: "אני עבדתי ועובד קשה ואני שמח שהכירו במה שעשיתי. זה יפה מאוד וממש לא מובן מאליו שהקולגות שלי כאן זוכרים, מכירים ומוקירים את העשייה שלי. אני מודה להם על כך", אומר טופול. "האמת, חוץ ממני יש עוד הרבה חברים שאני חושב שראויים לפרס מפעל חיים, כמו גבי עמרני ועוד שחקנים מוכשרים ויקרים שתרמו לתרבות בישראל".

לאורך השנים, למרות מקצועיותו הרבה, מיעט טופול לעבוד בארץ. לעומת העבודה האינטנסיבית במקומות רבים ברחבי העולם, דווקא בתיאטרון הממסדי בישראל הוא באופן יחסי כמעט לא השתלב.

האם אתה רואה בזכייה הכרה בעשייה שלך ובתרומתך לעולם התרבות בישראל?

"זו הכרה מרגשת, אבל אני לא בשלב של לסכם את מה שעשיתי, אני עדיין בתוך זה. גם כיום אני ממשיך לעשות, והזכייה היא לא רק על מה שעשיתי בעבר אלא על העשייה שלי בכללותה. יש לי עוד הרבה תוכניות. אני מקווה שבעוד עשר שנים יסתכלו אחורנית על מה שעשיתי ויאמרו 'וואו, תראו מה הוא הספיק לעשות, אולי ניתן לו פרס נוסף?'", הוא צוחק.

טקס חלוקת פרסי האמ"י יתקיים בעוד כחודש בהיכל התרבות פתח תקווה.