קצב מגיע לביתו בקרית מלאכי, אמש
קצב מגיע לביתו בקרית מלאכי, אמשצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר עו"ד דוד מנע, ממקורבי הנשיא לשעבר משה קצב, אומר לערוץ 7 כי סיפורו של קצב הוא סיפור של אפליה ושנאה, כהגדרתו.

"זה סיפור שנגמר. זה מאחורינו ומאחוריו. הוא יצא אחרי חמש שנים מהכלא לביתו, למשפחתו, לילדיו ולנכדיו. הסתיימה תקופה קשה מאוד - מאיגרא רמא לבירא עמיקתא", מתאר מנע.

לדבריו השנאה לקצב העבירה אנשים על דעתם, "כמובן שלא הייתה התנהגות הוגנת. גם אם הוא היה יושב שבע שנים כל הארגונים וכל הקבוצות היו קמות וצועקות. גם אם הוא היה מקבל מאסר עולם כולם היו קמים וזועקים. הוא קיבל את שלו - חמש שנים ישב בכלא וגמרנו, הוא השתחרר כבר".

"כשהוא נבחר לנשיא אמר מי שאמר אנחנו לא נכיר בו, כי שמעון פרס שהיה הבן יקיר לי, הפסיד מולו. כשהוא נבחר כולם היו נגדו ולא נתנו לו מנוחה דקה אחת", מזכיר מנע. ''כולם ביקרו אותו. אז בסדר עכשיו כולם אהבו לחבוט בו אבל זה כבר מאחורינו. הוא סבל מה שסבל וזהו" .

מנע מעיד כי תושבי קריית מלאכי אוהבים את תושב העיר הנשיא לשעבר קצב. ''ראית איזה קבלת פנים עשו לו התושבים, ראית איך קיבלו אותו תושבי קריית מלאכי בשמחה. אולי זה הכאיב להרבה אנשים אבל עובדה שקיבלו אותו בשמחה ולכן כל אותן חברות כנסת שעשו סיבוב עליו אני מציע להן שימשיכו לכיוון אחר, שילכו למשה איבגי יקיר המערכת, שילכו לאחרים. זהו. קצב נגמר מיצו אותו קיבלו מספיק זמן מסך על חשבון משה קצב. שילכו לאחרים".