חג המולד סילבסטר
חג המולד סילבסטרצילום: פלאש 90

מנהלי בית הספר "סנטרוויל" בפנסילבניה הודיעו לפני מספר ימים על ההחלטה לבטל את מחזה חג המולד המסורתי שהתקיים בבית הספר מדי שנה.

ראשי בית הספר לא פירסמו את הסיבות להחלטה, אולם מספר רשתות תקשורת גדולות בארה"ב בהן "פוקס ניוז" ואתר "בריירברט" המזוהה עם הימין הקיצוני, פירסמו האשמות לפיהן משפחתו של ילד יהודי החלומד בבית הספר יצאה נגד קיום המחזה, מה שהביא בסופו של דבר לביטולו.

בעקבות הפרסומים החלו הילד ומשפחתו לספוג איומים מצד הוריהם של ילדים נוצרים הלומדים בבית הספר, שהאשימו את המשפחה היהודית בביטול המחזה המסורתי לקראת חג המולד. הוריו של התלמיד היהודי סיפרו לכלי התקשורת המקומיים על האיומים שהופנו כלפי בנם והחששות לשלומו עקב כך, והודיעו כי יעזבו את העיר לחופשה שתוכננה מראש על מנת להרגיע את הרוחות.

מנהלי בית הספר בו לומד הילד היהודי פירסמו הודעה בה הבהירו כי ביטול המחזה התקבל בעקבות חשש כי התלמידים ישהו זמן רב מדי מחוץ לכיתות, ולא עקב תלונות שהפנתה המשפחה היהודית.

"אחת השמועות איתן אנו מתמודדים היא כי משפחה אחת או שתיים השפיעו על ההחלטה לבטל את המחזה לחג המולד. זה פשוט לא נכון. נושא הזמן מחוץ לכיתה היה הגורם העיקרי" אמר מנהל בית הספר "סנטרוויל" בפנסילבניה, טום קרמר.

הוריו של התלמיד היהודי סיפרו לכלי התקשורת כי לא התלוננו על קיום המחזה בבית הספר, אלא ביקשו שבנם לא יקחו בו חלק. הם הוסיפו כי מאז שנודע על ביטול המחזה ספג בנם הטרדות מצד חבריו הנוצרים לכיתה מה שגרם להם לעזוב את העיר.

בארגון "הליגה היהודית נגד השמצה" התייחסו לעלילה נגד המשפחה היהודית בחג המולד. "דיווחי החדשות הטוענים כי משפחה יהודית ברחה מהעיר לנקסטר אינן נכונים וגורמים נזק. שוחחנו עם המשפחה, שהסיברה לנו כי יצאו לחופשה מתוכננת מראש" אמרה ננסי באייר, המנהלת האזורית של "הליגה נגד השמצה".