סוף לגבולות הפתוחים? הפרלמנט האירופי
סוף לגבולות הפתוחים? הפרלמנט האירופיצילום: גבי פרקש

הצלחתו של המחבל, שביצע את פיגוע התופת בברלין בשבוע שעבר להימלט דרך מספר מדינות עד שהגיע לאיטליה, שם נורה למוות, הביאה רבים ממנהיגי הימין באירופה לדרוש לסגור את הגבולות בין המדינות ביבשת, ולהנהיג ביקורת דרכונים מחודשת.

מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" בצרפת, מארין לה פן, התייחסה לעובדה כי המחבל עבר ככל הנראה גם בצרפת בדרכו מגרמניה לאיטליה.

"המסע של אמיס אמרני, המחבל מברלין, היה סימפטום של האסון הבטחוני המוחלט של אזור השנגן באירופה. ללא גבולות קבועים, צרפת ושכנותיה התקשו לקבל את המידע כי מחבל חמוש ומסוכן משוטט על אדמתן לאחר הפיגוע. המיתוס של תנועה חופשית באירופה חייב להיקבר" אמרה לה פן. היא דרשה להשיב את ביקורת הדרכונים ולסגור את המעבר החופשי בין מדינות אירופה.

זמן קצר לאחר מכן הצטרף לדבריה של לה פן גם נייג'ל פרג', מנהיגה לשעבר של "מפלגת העצמאות" הבריטית, שהעביר ביקורת על אזור השנגן בו חברות מדינות רבות באירופה שהחליטו על פתיחת הגבולות ביניהן. "אם האדם שנורה במילאנו הוא המחבל מברלין, הדבר מהווה הוכחה כי אזור השנגן הוא סכנה לשלום הציבור. הוא חייב להיות מבוטל" צייץ פרג' בחשבון הטוויטר שלו.

גם באיטליה עצמה, שם נורה המחבל למוות, קראו לסגור את הגבולות עם מדינות אירופה האחרות. בפה גרילו, ראש תנועת "חמשת הכוכבים" האיטלקית, אמר כי הירי במחבל במילאנו הוכיח כי "משבר המהגרים יצא מכלל שליטה. זה מטורף ששני שוטרים איטלקיים נאלצו לסכן את חייהם על מנת להתמודד עם מחבל המבוקש על ידי חצי אירופה. איטליה הפכה מסלול למחבלים, אשר אנו לא מסוגלים לזהות בגלל השנגן" אמר גרילו.

חירט וילדרס, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "מפלגת החופש" בהולנד שחרטה על דגלה התנגדות להגירה המוסלמית לאירופה, הצטרף גם הוא לקריאה לסגירת הגבולות. "אז אמרי נכנס לאיחוד האירופי כמבקש מקלט, מבצע פיגוע טרור בגרמניה ומטייל לאיטליה. האם סגירת הגבולות שלנו היא רעיון גרוע?" שאל וילדרס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.