אורן חזן
אורן חזןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת השרים אישרה היום (ראשון) את ''חוק הדגל'' שיזם ח''כ אורן חזן מהליכוד, המחייב הצבת דגל המדינה בכל אירוע ציבורי שבו משתתף שר או חבר כנסת.

מליאת הכנסת תצביע על החוק בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.

לדברי חזן, מדינה חפצת חיים חייבת לשמור על סמליה והדגל הוא אחד הסמלים הבולטים והמובהקים שלה. ''לצערי בתקופה האחרונה אפילו סמל מרגש כמו הדגל הפך למרמס״, אמר.

ח״כ חזן יזם את החוק בעקבות אירוע שהתרחש בניו יורק: דגל ישראל הוסר מהבמה בכנס "הארץ" לאחר שבכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הציב זאת כתנאי לעלייתו לנאום. בכנס "הארץ" נאם אז גם נשיא המדינה ריבלין.

"הפגיעה בדגל היא לא נחלת עיתון הארץ בלבד", אמר חזן. ''לפני כחודשיים מנעו שוטרים מפעילי ימין להיכנס עם דגל המדינה כדי למחות בזמן הופעתו של ראפר חאפר ערבי קיצוני בפסטיבל בחיפה. הגיע הזמן להחזיר את הכבוד והגאווה הלאומית. שמעתי כי חברי הרשימה הפלשתינית הודיעו כי לא יכבדו את החוק.

''ברור לי כי טיבי, עודה וחבריהם היו מעדיפים להתעטף עם דגלי החמאס או דאע"ש. עכשיו הם לא יכבדו את חוק הדגל, הם לא יכבדו את חוק המואזין, הם לא מכבדים את ההמנון. מה הם כן עושים? הם קוראים לערביי ישראל ולפלשתינים לצאת למרד ולמחאה''.

ח"כ חזן הוסיף ותקף, ''את תוצאות הקריאות שלהם ראינו לפני מספר שבועות מספר כשהמדינה הקטנה שלנו עלתה באש להבות השנאה ולפני מספר ימים ח״כ מטעמם נתפס כשניסה להבריח אמל״ח בדמות טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים״.