הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (שלישי) במרומז להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל.

טראמפ כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "לאו"ם יש פוטנציאל כל כך גדול, אך בשלב זה מדובר במועדון שנועד להפגיש אנשים בשביל לדבר ולבלות. כל כך עצוב".

טראמפ גם הגיב לדבריו של הנשיא היוצא ברק אובמה, שטען כי היה זוכה בקדנציה שלישית אם היה יכול להתמודד מול טראמפ. "הנשיא אובמה חושב שהיה יכול לנצח אותי. הוא יכול לומר את זה, אבל אני אומר - אין סיכוי! מקומות העבודה בורחים, דאעש, אובמה-קר", כתב טראמפ בטוויטר.

נזכיר כי לאחר ההחלטה השערורייתית באו''ם נגד ישראל הבטיח הנשיא האמריקני הנבחר כי "מ-20 בינואר (יום השבעתו) דברים ייראו אחרת". בהמשך אמר כי "ההפסד הגדול של ישראל באו"ם יהפוך את המו"מ לשלום לקשה בהרבה. חבל, אבל נעשה את זה בכל מקרה".

אובמה
אובמהצילום: White House

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית אובמה דחה אמש את ההאשמות הישראליות כלפי הממשל האמריקני בכל הקשור להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד חוקיות ההתנחלויות.

"אנחנו לא תומכים בהחלטה ששואפת לכפות פתרון לסכסוך", טען רודס בראיון לערוץ 2 והוסיף כי "ההצעה באו"ם עוסקת במכשולים לשלום. זו הממשלה הכי תומכת בהתנחלויות בתולדות ישראל, אנחנו מרגישים מחויבים להתבטא נגד הפעולות הללו כשאנחנו רואים שיש התנחלויות בעומק הגדה המערבית".

רודס דחה את הטענות של ראש הממשלה ובכירים בישראל לפיהם האמריקנים הם שקידמו את ההחלטה. "ארה"ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו. היא הוגשה על ידי מצרים ואנחנו החלטנו להימנע וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר הרבה זמן".

הוא ציין עוד כי הוא לא מופתע מהתגובה הקשה של ראש הממשלה למהלך, וזה אולי רמז ליחסים הקשים בין נתניהו ואובמה במישור האישי.

רודס הבהיר כי לא צפויות יוזמות מדיניות חדשות הקשורות למזרח התיכון עד לתום כהונת אובמה. לדבריו נאומו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, המתוכנן להתקיים ימים ספורים בלבד לפני תום כהונת אובמה - יעסוק בנקודת המבט האמריקנית בנושא באופן כללי.

"השר קרי ינאם נאום שבו הוא יפרט חזון כולל לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך. לצערי, אנחנו מסיימים את כהונת אובמה ללא התקדמות משמעותית בדרך לשלום", אמר רודס.