ח"כ גטאס, בהארכת מעצר בבית המשפט
ח"כ גטאס, בהארכת מעצר בבית המשפטצילום: קוקו

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) במסגרת חקירת פרשת ח"כ גטאס, את אחיו של המחבל ואליד דקה עמו נפגש חבר הכנסת מהרשימה המשותפת בבית הכלא קציעות.

האח חשוד שסיפק לח"כ גטאס את אותם טלפונים סלולריים וסימים שהועברו, לכאורה, לידיו של המחבל. אחת מעילות המעצר היא קיום שיחת טלפון עם מחבל אחר, במהלך ביקורו של גטאס בכלא, ככל הנראה כדי לוודא שהמשלוח שלו הגיע ליעדו.

מאז החלה חקירת הפרשה חיפשו חוקרי היחידה הארצית את האח - שככל הנראה הוא חשוד מפתח בפרשה.

המשטרה תבקש היום מבית המשפט לשחרר למעצר בית בתנאים מגבילים את ח"כ באסל גטאס. החוקרים נוטים להמליץ על העמדה לדין של חבר הכנסת, לאור חומר הראיות שהצטבר נגדו.

אמש, האריך בית משפט השלום בראשון לציון עד להיום בשעה 16:00 את מעצרו של גטאס, החשוד בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר.

בתוך כך, חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון קובעת כי ח"כ באסל גטאס הנתון במעצר לא יוכל להשתתף בהצבעות בכנסת.

"חבר הכנסת השוהה במעצר, לרבות מעצר בית או חלופות מעצר אחרות המונעות ממנו להגיע למשכן הכנסת, אינו יכול להשתתף בהצבעות בוועדות הכנסת ובמליאה, וזאת על אף שבמליאת הכנסת לא ניתן למלא את מקומו", נכתב בחוות הדעת שנמסרה ליו"ר הכנסת אדלשטיין.

אדלשטיין אמר כי הוא סומך את ידו על חוות הדעת של היועמ"ש ולכן גטאס לא יוכל להגיע למשכן הכנסת כדי להשתתף בהצבעות.