סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי
סגנית שר החוץ, ציפי חוטובליצילום: שחר עזרן, שגרירות ישראל

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), אומרת בראיון לערוץ 7 כי אין לה ספק שההחלטה של מועצת הביטחון תמוסמס על ידי הנשיא הנבחר.

"ההחלטה ההיא ינסיון בנלאומי לכפות על ישראל פתרון של סכסוך, שהוא בלתי פתיר נכון לרגע זה. מאחר והפתרון הזה לא מתכתב עם המציאות, בסופו של יום ההחלטה הזאת תבוטל על ידי ממשל טארמפ, בסיוע של ישראל", אומרת חוטובלי.

היא מוסיפה, "לצערי הרב הקהילה הבינלאומית רק מעודדת את הפלסטינים לברוח הרחק הרחק משולחן המשא ומתן, כך שגם בצד האינטרסים שלהם, ההחלטה הזאת לא מקדמת שום דבר".

לדבריה, ישראל נערכת לצעדים אנטי ישראלים נוספים בחודש הקרוב. "באמצע ינואר צפויה להיות ועידה מאוד גדולה בפריז, יוזמה שהצרפתים מקדמים. ראש הממשלה הביע באופן ברור וחד משמעי, שהוא לא ייקח חלק בשום פעילות בינלאומית שתנסה לכפות על ישראל פתרון, כאשר הצד השני בכלל לא מעוניין במשא ומתן".

"אנחנו רואים שיש עוד מהלכים בינלאומיים - ואני אומרת שהמהלכים האלה לא ישנו דבר וחצי דבר במציאות. בסוף, העולם כרגע מעודד פתרון שהוא בלתי אפשרי - ויותר מזה, הוא פוגע בזכויות יסוד של עם ישראל שיש לו זכות מלאה לבנות בארצו".

סגנית שר החוץ אומרת כי דווקא בעת הזאת ייתכן שהגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי ביו"ש. "עמדתי מאז ומתמיד היתה שצריכים להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון. אני חושבת שחמישים שנה זה מספיק זמן של המתנה, כדי שבסופו של יום נכריע בסוגיה הזאת, שעם ישראל הכריע בה".

"אנחנו צריכים שהדברים שאנחנו אומרים בפומבי, על כך שזכותנו לבנות, יהיו מגובים גם על ידי החוק הישראלי. האם זאת הזדמנות היסטורית - בהחלט יש כאן הזדמנות היסטורית חשובה וצריך לדעת לנצל אותה בתבונה. צריך לבנות את זה ביחד עם הממשל האמריקני הנכנס, באופן שבו אנחנו יורדים לפרטים של איך בעצם אנחנו מייצרים מציאות - בה גם הפלסטינים מקבלים מענה וגם הצרכים של ישראל כלולים בה".

היא מצהירה כי את החלטת מועצת הביטחון צריך פשוט לדחות. "איך בדיוק אתה אמור לכבד החלטה שאומרת שהרובע היהודי זה שטח כבוש? איך אפשר לכבד החלטה שמתעלמת לחלוטין מההיסטוריה היהודית ומההיסטוריה האנושית העולמית? זאת החלטה בזויה. אני חושבת שהיו מספיק החלטות שערורייתיות באו"ם שאו שבוטלו או שלא הייתה להן השפעה על המציאות".

"אני אומרת שמבחינתנו כמדינה מאוד חשוב שנהיה ברורים לגבי העובדה שאנחנו לא מדינת חסות של אף אחד. אנחנו נעשה מה שטוב לנו ומה שטוב לעם היהודי. זה הרעיון של מדינה ריבונית, על זה המכבים נאבקו. על הזהות ועל הריבונות. זה גם המאבק שלנו", מוסיפה סגנית השר.

היא קוראת לאופוזיציה החוגגת להירגע. "שיעשו חשבון נפש למה הם באופוזיציה כל כך הרבה שנים. הם צריכים להבין שעם ישראל מאס בחזיונות השווא שלהם. יש מספיק הגונים מתוכם, שמכים על חטא ואומרים - טעינו והפיתרון שהצענו היה בלתי אפשרי. אנחנו רואים הבנה שיש כאן דרך שהובילה אותנו לאסונות בינלאומיים ולמקום שהוא לחלוטין בלתי אפשרי. יש לנו אחריות, אנחנו בשלטון מספיק שנים כדי להראות את הדרך שלנו - וזאת האחריות שמוטלת על הכתפיים שלנו עכשיו".