חתימת ההסכם, היום
חתימת ההסכם, היוםצילום: דוברות המנהל האזרחי

לאחר תקופה ארוכה של מחלוקת בין המועצות המקומיות אורנית, אלקנה ושומרון, נחתם היום (שלישי) הסכם בראשות ובתיווך ראש המנהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות.

על פי ההסכם יוקם אזור תעשייה במערב השומרון ונחל רבה, בית עלמין אשר ישרת את שלוש המועצות וחלוקה מוסכמת של ארנונה מפעילות מחצבת הנסון.

חתימת ההסכם מביאה לסיום הסוגיה, לאחר שנים בהן לא הצליחו ראשי הרשויות להגיע להסכמה, מה שהביא לחוסר פיתוח של האזור. פיתוח השטח הוא מקור הכנסה לכלל האוכלוסיות והרשויות המקומיות ויקדם משמעותית את כלכלתן.

עם חתימת ההסכם תתוכנן תכנית מתאר לאזור אשר תקבע את ייעודי הקרקע ולאחר מכן יוחלט על אופן החלוקה המוניציפאלית של שטח זה בין הרשויות הרלוונטיות.

ראש המנהל האזרחי אמר, "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכמה בין כלל הצדדים אשר תתרום רבות לתושבי המועצות. מדובר בהסכם משמעותי אשר יביא לפיתוח אזורי וייצר מקומות והזדמנויות תעסוקה לכלל האוכלוסיות".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הוסיף, "עם כניסתי לתפקיד לקחתי על עצמי לקדם ולהביא להקמת איזור התעשייה החדש. כאב ועדיין כואב שבמשך למעלה מ- 20 שנה, לא הגיעו להבנות ושבשנים האחרונות הניסיון להגיע להבנות הוכשל.

אני מודה לראש המנהל האזרחי בשם כולם. על שנכנס לנושא בכל הכוח. כולנו סמכנו עליו וידענו שלא משנה מה יגיד, אנחנו נחתום ונהיה איתו במהלך. אנחנו עומדים לבנות אזור תעשייה ענק וזה מחייב אותנו להסתכל קדימה. אנחנו נמשיך להיות מחויבים להקמת איזורי תעשייה ולפיתוח הכלכלה בשומרון".

ראש מועצת אורנית, שלומי לנגר, אמר לראש המנהל האזרחי, "היית המבוגר האחראי שהוציא את העגלה הזו מהבוץ. אני יכול להגדיר את האירוע הזה כנס חנוכה. ההובלה שלך גרמה בסופו של דבר לנס הזה. אנחנו משוועים לכל מקור הכנסה ועל כן 22 אלף תושבים בשער שומרון יכולים לנשום לרווחה ואנו מצדיעים לך ביחד איתם".