"המחמיר בגיור מקל בהתבוללות"

הרב חיים אמסלם בראיון תוקפני נגד חברי הכנסת החרדים: הם תופסים את ממשלת ישראל בגרונה ומכתיבים את המדיניות שלהם, אבל הדברים ישתנו

חזקי ברוך - ערוץ 7 , כ"ז בכסלו תשע"ז

הרב חיים אמסלם, ח"כ לשעבר בש"ס ומתמודד בבית היהודי, הגיע היום לדיון בכנסת בנושא המשבר ביחסי יהדות התפוצות ומדינת ישראל. בסיום הדיון פרס הרב אמסלם את גישתו בעניין וירה לכל הכיוונים.

הרב אמסלם הזכיר את דברי הנביא הקורא לקבץ את האובדים והנידחים, אך טען כי המדינה כיום נוהגת ההפך: "אני מאשים את הממסד הרבני והתורני ואת כל המערכות של מדינת ישראל כי הם רודים במבקשי הגיור בגישה קשה, נוקשה ולא הלכתית ובמקום לקרב אנחנו מפצלים את העם היהודי ומרחיקים אותו מאיתנו וזה פשע חמור מאוד".

הרב הזכיר את תמיכתו של העולם היהודי בהקמת מדינת ישראל ומציע דרך אחרת ליחסים עם יהדות התפוצות: "אני מציע גישה אחרת, מקרבת, לאור דרכם של הרב עוזיאל וכל גדולי ישראל שהלכו לאורו - לקרב ולחבק ולמצוא כל דרך כדי שלא לאבד נפש מישראל ולא לעשות את מה שמדינת ישראל עושה בכל מיני פרשיות הגיור וביטול הגיור ואי ההכרה בגיורם של רבני קהילות שזה דבר שמוציא מן הכלים נוגד את ההלכה ומקומם".

הרב אמסלם תוקף את גישתם של חברי הכנסת החרדים הטוענים כי אין קשר בין היהדות לבין הרפורמים: "חברי הכנסת החרדים טועים ומטעים, נכון שהם תופסים את מדינת ישראל ואת ממשלת ישראל בגרונה ומכתיבים את המדיניות שלהם. אבל אני מאמין שיבוא יום והדברים האלו יישתנו וזו הסיבה שאני חוזר לפוליטיקה כי הגישה הזו החרדית הקיצונית צריכה להיפסק ומדינת ישראל צריכה להבין מי חפץ בייקרה ומי רוצה להפוך את העם היהודי לעם של אולי מיליון יהודים וכל היתר מבחינתם - חילונים, קונסרבטיביים, רפורמים וכל מי שבעצם לא דוגל בגישה החרדית אפילו לא את 'המזרוחניקים' - מחוץ לגדר ומחוץ למחנה".

"מי שמייצר את הרפורמים זו הגישה הקיצונית המתבדלת המחמירה שלא מבינה את תפקידה של מדינת ישראל ואת ייעודו של העם היהודי היום להשיב את כל הבנים האובדים אל חיק האומה היהודית", מאשים הרב אמסלם.

לדבריו גם ההתבוללות היא תוצאה של אותן חומרות קיצוניות: "המשוואה היא פשוטה מאוד, תחמיר בגיור תקל בהתבוללות - תקל בגיור אז אתה תחמיר בהתבוללות. מי שגורם להתבוללות הבלתי פוסקת שהולכת וגדלה זו הגישה שהיא נגד הגישה של הרבנות הראשית לישראל בקום המדינה שהייתה רבנות ראשית ציונית".