הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אומר לערוץ 7 שההתפתחויות האחרונות בזירה המדינית נגד ישראל מחייבות את ישראל לצאת לדרך אחרת.

"אני מקווה מאוד שמדינת ישראל וממשלת ישראל יגיעו להסכמות עם ממשל טראמפ להתחיל להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. אין מנוס כי הדרך הנוכחית לא הובילה אותנו לכלום, לא התקדמנו. אין שלום והמצב רק הלך והורע ולכן צריך לדבר על דרך אחרת להתחיל לפחות לגבי המקומות שיש עליהם הסכמה רחבה של כל חלקי הבית.

״אני מקווה שנגיע להסכמות עם הממשל החדש ונחיל את זה על מעלה אדומים, גוש עציון ובקעת הירדן. ככה יבינו הפלשתינים שהם לא ישיגו שום דבר בדרך הזאת"

לדבריו הממשל היוצא מתנהל באובססיביות כדי להצדיק את הצעדים המזיקים שנעשו במזרח התיכון בשמונה השנים האחרונות, "הנאום של שר החוץ ג'ון קרי הוא אבסורד, במשך שנה וחצי הוא עשה מאמצים אדירים כדי לנסות ולהגיע להסכמות עם הפלשתינים אבל הוא לא הצליח להזיז את אבו מאזן במילימטר עד כדי כך ששר הביטחון הקודם יעלון קרא לו אובססיבי.

״אז עכשיו הם מנסים לזרוק את האשמה עלינו, הם ישכחו כמובן את כל הניסיונות הכושלים מול אבו מאזן. יש כאן מעשה שלא יעשה כי לפני שמונה שנים אובמה עצמו ביקש מהנשיא בוש שלא יעשה צעדים שיכבלו את ידיו והיום הוא עושה את זה לנשיא הבא".

הרב בן דהן סבור שההתנהלות של הממשל היוצא תוביל את הפלשתינים לבור עמוק יותר, "אף אחד לא יכול לכפות הסדר בינינו לבין הפלשתינים אבל להם כנראה נוח יותר להפוך את נתניהו לילד הרע, הם מנסים לכבול את ידיו של טראמפ שלא יוכל לעשות שום צעד לטובת ישראל, המסר שלהם לפלשתינים רק ירחיק את המשא ומתן כי הם רואים שיש מי שדואג להם והם יכולים להמשיך להתבצר בעמדותיהם".

לדבריו כל הטענות על כך שחוק ההסדרה הוא זה שהוביל להגשת ההצעה האנטי ישראלית במועצת הביטחון משוללות יסוד, "הרי ההצעה במועצת הביטחון בושלה כבר לפני זמן רב כשעדיין לא היה חוק ההסדרה. החוק עצמו הוא מידתי והוא עוד לא התקבל בכנסת. ממשל אובמה פרו ערבי וזה לא חדש בלי קשר לחוק ההסדרה. בנאום קהיר של הנשיא אובמה לפני שמונה שנים הוא הגיע להסכמות עם כל העולם האיסלמיסטי".

סגן שר הביטחון מספר על היוזמה להפיכת תל רומיידה לאתר מורשת לאומי, "בתל חברון התגלו בחפירות לפני שנתיים ממצאים רבים, ביניהם שלושה מקוואות ועוד הרבה סממנים לחיים יהודים בחברון מלפני 1500 שנה.

״הגיע הזמן שנראה לעולם כולו את הקשר שיש לנו לחברון מעבר למערת המכפלה. אני פועל להפוך את המקום לאתר לאומי שיהיה אפשר לבקר בו ולראות את הממצאים".