כביש המנהרות ישודרג

התכנון הוא להקים מנהרה חדשה לצד המנהרה הקיימת, בה יהיו שני נתיבים לתחבורה פרטית ואחד לתחבורה ציבורית.

אלירן אהרון , כ"ח בכסלו תשע"ז

כביש המנהרות
כביש המנהרות
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושבי גוש עציון וביתר עילית סובלים זה שנים רבות מפקקים גדולים בכביש המנהרות, בשל נתיב אחד בלבד לכל צד, המשרת אלפי תושבים הנעים בו מידי יום.

הכביש נסלל ב-1996 לאחר חתימת הסכמי אוסלו, כחלק מבניית הכבישים העוקפים את הערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון. ובו שתי מנהרות, האחת באורך כ-300 מטר והשנייה באורך כ–900 מטר, שבשעת בנייתן היו הארוכות ביותר בישראל. בין שתי המנהרות גשר ארוך החוצה את העמק שבין בית ג'אלא ושכונת גילה.

ראשי הרשויות פעלו רבות והפעילו לחץ על משרדי הממשלה, על מנת לקדם את התוכנית הרעיונית להכפלת כל הנתיבים מגילה ועד לרמת בית שמש.

אמש התבשרו ראשי הרשויות כי הושג אישור לקדם את התוכנית הרעיונית ובשלב הראשון יחלו בתכנון הקטע מגילה ועד לצומת אלחדאר.

התכנון הוא להקים מנהרה חדשה לצד המנהרה הקיימת, בה יהיו שני נתיבים לתחבורה פרטית ואחד לתחבורה ציבורית. על התכנון תופקד חברת מוריה, אשר עד היום עסקה בתכנון בתוך ירושלים.

משה סוויל, ממלא מקום ראש מועצת גוש עציון אמר "מדובר ביום חג ובבשורה גדולה לתושבי גוש עציון. הכפלת כביש המנהרות תקצר משמעותית את הפקקים לתושבי הגוש ותקרב את גוש עציון לירושלים.
אישור התכנון להרחבת הכביש לוו בעבודה קשה ומאומצת לאורך תקופה ארוכה, של ראשי המועצה, יחד עם כל הגורמים השותפים. זה המקום להודות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ ולשר האוצר משה כחלון, על שהכירו בחשיבות הרחבת הכביש ופעלו להוציא מן הכוח אל הפועל".