סאיב עריקאת. מאשר שהיתה פגישה
סאיב עריקאת. מאשר שהיתה פגישהצילום: פלאש 90

הדיווח המצרי על פגישה בין בכירים בממשל האמריקני לבין בכירי הרשות הפלסטינית, בה תוכנן המהלך נגד ישראל באו"ם, הוא "המצאה מוחלטת", כך טען הבית הלבן היום (רביעי).

דובר המטה לביטחון לאומי של ארה"ב, נד פרייס, צייץ בתגובה לדיווח שהופיע באתר "טיימס אוף איזראל": "הטענות המצוטטות בכתבתכם אינן נכונות. הפגישה הזו מעולם לא התרחשה".

למרות ההכחשה הגורפת, מתברר שאין מחלוקת שבמהלך חודש זה התקיימה פגישה בין קרי לבין עריקאת. ואולם, לדברי האתר, פרייס טען שפגישה משולשת עם היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, לא התקיימה.

בינתיים, נציג הרשות, סאיב עריקאת, אמר לסוכנות הידיעות "ואפא" שהפגישה דווקא כן התקיימה. ואולם, טען, פרוטוקול הישיבה כפי שצוטט בעיתון מצרי היה מלא ב"שקרים וחצאי-אמיתות".

"הם הודלפו בכדי לשרת את המלחמות של נתניהו וליברמן נגד הקהילה הבינלאומית, אשר נעמדה להגן על החוק הבינלאומי", הוסיף.

העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע" פרסם מסמך המהווה לדבריו תמלול של פגישה בה נכחו מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי, ורייס. את הרשות הפלסטינית ייצגו עריקאת ומאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי של הרש"פ.

המסמך מצטט את קרי כמי שאומר לעריקאת שארצו מוכנה לשתף פעולה עם הפלסטינים במהלך נגד ישראל באו"ם. לפי הפרוטוקול, האמריקנים גם הציעו לנציגי הרשות לסכל פיגועים קשים נגד ישראל, משום שהדבר יפגע במהלך המתוכנן.

נציין כי ישראל טוענת שבידיה ראיות "יצוקות מברזל" שארה"ב אכן תכננה את המהלך מלכתחילה.