חוק המואזין ?חזקי

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השתתף הבוקר (חמישי) בפאנל על חוק המואזין שנערך בקמפוס הירושלמי של הקריה האקדמית אונו.

"זאת לא השאלה, כמו שביבי אומר", אמר טיבי. "זה לא בגלל הרעש אלא הם אומרים זה בגלל שעולים קולות מהמסגדים של הסתה. ואז בלשכה משפטית של הכנסת אמרו להם שזה לא יתפוס אז הם שינו לרעש".

"בחיפה ובעוד מקומות גרים וחיים בלי להכניס שתי אצבעות בעיניים של מישהו אחר", טען טיבי. "אני אומר לכם שזה לא בגלל רעש. לגבי אירופה - יש הבדל בין אלה שנולדו כאן. אנחנו הערבים מכירים את היהודים טוב יותר מאשר אתם מכירים אותנו. רק לדוגמא, אנחנו דוברים את השפה העברית. פניתי לראש הממשלה ולשרים רבים, אמרו לי: 'אנחנו לא רוצים את החוק וראש הממשלה באטרף על החוק'. יש כאלה שאומרים שבגלל שבנט מעביר את חוק ההסדרה ביבי חייב להביא את חוק המואזין".

במהלך הדברים נקראו מהקהל קריאות רמות לעבר טיבי, "מה אתה משווה בין התפילות שלנו לשלכם ..אנחנו לא מפריעים".

טיבי הוסיף והסביר את הבעייתיות שיש לדעתו בחוק, "לא רק שלא נותנים לערבי להרגיש שהוא שווה אלא דוחקים אותו לפינה ועוד הוא צריך לומר תודה. וזה גורם לתסיסה וזעם. ואתם מעדיפים את משה על אחמד ואני לא אסכים לעליונות. אני נולדתי כאן וזו אדמתי. אני בכנסת לשנות את המצב. יושב פה שר החינוך לשעבר פירון ועבדתי מולו ותמיד הוא גילה אמפתיה. אצלנו הכל מזופת חוץ מהכבישים".

טיבי התייחס לנאום קרי ואמר, "אין בעיה. אם רוצים מדינה אחת בין הים לירדן, לי יש רוב וראש הממשלה יהיה טיבי ולא ביבי ואני אתנהג אליכם בדיוק כמו שאתם התנהגתם אליי".

ח"כ יהודה גליק, שהשתתף גם הוא בפאנל, אמר, "ביליתי שעות על חוק המואזין. יש אנשים שחיים בעיר מעורבת ולא מצליחים לישון. אני גר בעותניאל ונהנה מהקול של המואזין. אני רק מקווה שמה שאמרתי עכשיו לא יפגע בי. אני מאמין שנשיג הישגים יותר מוצלחים בשיח ולא בלכפות אחד על השני. ביום שיחוקק החוק הוא יצור עוד חשדנות. ירגישו שדופקים את הערבים וכולם משוכנעים שהם הכי נדפקים. התפקיד שלי למצוא מכנה משותף".

גליק סיפר, "כשישבתי עם נתניהו הוא אמר לי 'למה בגרמניה מותר?' אמרתי לו שאין להם את החשדנות שיש לנו. זה נכון שיש הרבה ילדים ואנשים ובמיוחד בלוד ובירושלים שמתעוררים בארבע לפנות בוקר אבל זה חייב להיגמר בהדברות".

גם גליק התייחס בדבריו לנאום מזכיר המדינה האמריקני קרי, ואמר, "קרי אומר לכבד את כל הדתות ואז הוא אומר שרק מוסלמים יכולים להתפלל בהר הבית .זה מקפיץ אותי . אני בעד לכבד את כל הדתות. יש מקום לכולם".

ח"כ תמר זנדברג אמרה בפאנל, ''חופש דת ופולחן הוא זכות האדם ואסור לנו לשלול אותה ואני אומרת את זה כחילונית. בנוסף אין זכות לאף אחד להדיר אותי בגלל היותי אישה. מדינת ישראל מקיימת חיים מופרדים ולא משותפים. בשכונה שלי יש אפס ערבים. אין דתיים וערבים בגן של הילדה שלי".

בתגובה השיב לזנדברג אחד הסטודנטים, "הערבים יכולים לגור איפה שהם רוצים. אנחנו לא יכולים לגור באזורים של הערבים ... אז איפה האפליה?".

זנדברג השיבה, "אתה לא באמת רוצה לגור שם. יש תקנות רעש ולא אוכפים אותן מה יעזור חוק? גם מי שפה והוא מתנגד להרס בתים בעמונה, יעזור לכם אם יהרסו בית של ערבי? חוק המואזין הוא חוק מתסיס. אין שום בעיה של רעש".