אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילןצילום: אוניברסיטת בר אילן

מנכ"לית מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר גלית שאול, טענה בראיון (רביעי) אצל גבי גזית כי "רק אחוז קטן" מהנשים בישראל מרוויחות יותר מבני זוגן.

"לצערנו, המצב הכלכלי-חברתי בישראל הוא כזה שרק אחוז קטן של נשים משתכרות יותר מבני הזוג שלהן", אמרה בדיון על השינויים המוצעים בדיני המזונות.

פנינו ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מתברר שנכון ל-2014, ב-27.2% מהזוגות, האישה מרוויחה סכום זהה או גדול יותר מזה שמרוויח הגבר. ב-22.7% מהזוגות, האישה מרוויחה סכום גדול מזה שמרוויח הגבר, ובעוד 4.5% מהזוגות, השניים מרוויחים סכום פחות או יותר זהה (פער של 300 ש"ח או פחות). בכ-15% מהזוגות, הפער הוא עד 5,000 ש"ח, ובעוד כ-8%, הפער גדול עוד יותר.

"אחוז קטן"? ממש לא
"אחוז קטן"? ממש לאנתוני הלמ"ס

אין זו הפעם הראשונה בה נתפס מכון רקמן בהטעיית הציבור.

בדיוני כנסת בשנים עברו הוצגה טענה פתלתלת-ניסוח של המכון, לפיה בישראל בישראל למעלה מ-100,000 נשים "שהיו נתונות בעבר או שנמצאות כיום במצב של סרבנות גט או במצב של איום בסרבנות גט". מספר דמיוני זה, לו היה נכון, מקביל למספרן של כל הנשים שהתגרשו בבתי הדין הרבניים בעשר השנים האחרונות.

המספרים הרשמיים של בתי הדין הרבניים מדברים על כ-180 מסורבות גט, ו-190 גברים מסורבי גט בכל רגע נתון. כלומר, מרכז רקמן סיפק לכנסת נתון שהוא יותר מפי חמש-מאות מהמספרים הרשמיים לגבי מסורבות הגט בפועל, תוך העלמת מספרם של מסורבי הגט.