נר שישי של חנוכה לזכרו של אביתר בורובסקי הי"דדוברות מועצת השומרון

מעל 100 בני אדם עלו הערב לישוב המתחדש "אביתר" שהוקם לזכרו של אביתר בורובסקי והדליקו נר שישי של חנוכה בדרישה מראש הממשלה להקים את הישוב וישובים נוספים.

זאת לקראת כניסתו של דונאלד טראמפ, שצפוי לנהל מדיניות שונה מזו של קודמו בכל הנוגע ליחס להתיישבות ביו"ש.

הישוב אביתר מצוי סמוך לצומת תפוח שם נרצח ע"י מחבל אביתר בורובסקי הי"ד, אב לחמישה שהיה שחקן במקצועו, תושב יצהר. הישוב פונה ע"י כוחות הביטחון כ-10 ימים לאחר שהוקם.

דניאלה וויס לשעבר ראש מועצת קדומים וממקימי ההתיישבות ביו"ש אמרה במקום, "יבוא יום והוא לא רחוק ואנחנו נזכה לראות כאן ישוב יהודי בתים יהודיים חיים יהודיים. על הגבעה הזו. אני מסתכלת ואני רואה סביב סביב 360 מעלות. וכל המגרשים טובים".

"אני מסתכלת על כל אחת מהגבעות שכן מיושבות. עולים וצפים זכרונות. אני זוכרת את עצמי צועדת עם בנותי ביום קר וגשום צועדות במעלה ההר - והברד החל לרדת ולכסות את פניהן. עלינו לכיוון הר ברכה, אז לא היה שם אף בית. לימים נולד הישוב. אני זוכרת את הקמת אלון מורה אני זוכרת את היום הראשון בשומרון לפני 40 שנה בחנוכה. היה קר מאוד וגשום מאוד. הקב"ה עשה חסד והצלחנו להשאר במקום כמה ימים ואז נולד הישוב קדומים. שואלים אותי הרבה על הימים האלה ואני חושבת שבפרספקטיבה של שנים כוחנו הולך וגובר", הוסיפה וייס.

לדבריה, "נכון שיש גם התנגדות גדולה. מכיוון שזה טבע אומות העולם. כשהם רואים את עם ישראל ואת העוצמה של ההתנחלויות ,הם מגבירים את ההתנגדות. לי זה מוכיח שאנחנו בדרך הנכונה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר, "נגמרו התירוצים. דווקא עכשיו לאחר ההחלטה המגוחכת במועצת האו"ם על מדינת ישראל לגלות נחישות ולהקים ישובים חדשים בשומרון. להבהיר לעולם ולעצמנו של מי הארץ הזו".