קברו של צפריר רונן ז"ל
קברו של צפריר רונן ז"לצילום: עצמי

בבית העלמין שביישוב מולדת בגליל התחתון נערכה (שישי) אזכרה במלאת שמונה שנים לפטירתו של צפריר רונן, איש ארץ ישראל השלמה שנודע בזכות פעולותיו הרבות לחיזוק ההתיישבות היהודית בכל רחבי המדינה.

בועז העצני, ידידו של רונן, אמר באזכרה: ״צפריר היה קיבוצניק שבשנותיו האחרונות נזעק נגד מה שזיהה כסכנה הגדולה ביותר לישראל, הבלוף הפלשתיני, יצירתה של זהות ערבית לאומית פיקטיבית שבתירוצי צדק מזויף דורשת את ארץ ישראל לעצמה כזרוע מתוחכמת של העולם הערבי להשמיד את ישראל, לאחר הכישלון לעשות זאת בכוח.

״צפריר חקר את ההיסטוריה של הטענה, הגיע לפרטי פרטים והפשיט את הבלוף עירום. הוא כתב על כך, הרצה, היה פעיל שטח, הפגין, הפיק סרט והרעיש עולמות״, הזכיר העצני לבני המשפחה והמכרים שהשתתפו באזכרה.

רונן נפטר מדום לב בגיל 53, אך לדברי העצני ״הספיק להעיר ציבורים גדולים להבין את הזיוף הזה ואכן רבים מבינים היטב כיום עד כמה הזהות המזויפת הזו ודרישתה למדינה בארצנו מסוכנת.

״חבל שהוא לא יכול לראות את התמוטטות מדינות הלאום הערביות ההופכת את הדרישה הלאומית ׳הפלשתינית׳ לבדיחה, את גודל ההתיישבות ביו"ש המונעת בגופה ובדמה קיום מדינה אחרת בשטח, את המערכת הפוליטית הישראלית בעלת רוב אנטי פלשתיני ואת השינוי בארה"ב שיוביל לקבורת הכלב הסופית של המזימה הזו״, הוסיף העצני וסיכם: ״לו היה חי, היה מחייך״.