ורמוט מול בני יהודה הערב. חיפה תלויה בו
ורמוט מול בני יהודה הערב. חיפה תלויה בוצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

מה הצעד הבא? אחרי שהפסידו במחזור הקודם לבני סכנין, במכבי חיפה מיהרו להגיב בצעד מזעזע כשהודיעו על שחרורם של לא פחות מחמישה שחקנים: ריאן, משומר, ג'אבר, גוזלן ומוגרבי.

בחיפה קיוו כי שחרורם של חמשת השחקנים יעשה את העבודה, ויתר השחקנים יבינו את הרמז ויתפסו את עצמם בידיים. התוצאה בפועל: תיקו 1:1 מול האחרונה בטבלה, בני יהודה.

חיפה עלתה למשחק הביתי מול האחרונה בטבלה הערב (מוצאי שבת), עם מהפכה גם בהרכב, כשהמאמן ההולנדי רנה מולנסטיין פתח בקישור עם הבלם הספרדי מארק ואליינטה ויניב בריק הצעיר.

המשחק התנהל לכל אורכו תחת שליטה של הירוקים המקומיים, כשאלה הביכו שוב ושוב את ההגנה של בני יהודה האורחת. השליטה לא תורגמה לכיבוש שערים, וכמאמר הקלישאה, ספגו אלה שער כנגד מהלך המשחק חמש דקות בתוך המחצית השניה.

יונתן כהן היה במקום הנכון ובזמן הנכון, כשהגנת חיפה כשלה לא בפעם הראשונה העונה, והעלה את בני יהודה ליתרון מפתיע.

חיפה לא הרימה ידיים, ובתום מהלך אישי אדיר של גילי ורמוט, השוו את התוצאה עם 1:1. ורמוט, שנמצא בכושר נהדר, הוכיח שוב ולא בפעם הראשונה העונה, את התלות של חיפה ביכולת שלו.

בדקה ה-90 קיבלה חיפה הזדמנות נוספת לכבוש, כשנשרקה לזכותה בעיטת עונשין מ-11 מטרים. אלירן עטר שהיה חלש הערב, ניגש לבעוט, וכמו לאורך המשחק כולו, כשל גם בבעיטה זו.

בסיום, רק תיקו 1:1 לחיפה מול האחרונה בטבלה שלא ניצחה עדיין מאז חילופי המאמנים בקבוצה. חיפה, שתפגוש במחזור הבא את האלופה ומוליכת הטבלה הפועל באר שבע, בדרך לעוד עונה מבוזבזת אחרי משחק בית שלישי ברציפות ללא ניצחון