אסון בירושלים
אסון בירושליםצילום: אלירן אהרון

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, התייחס הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל לחקירת האירוע הקשה בדרך חברון בירושלים.

"אף אחד לא יכול להיות מורגל למחזות כאלו. אנחנו נפגשים במחזות קשים, אבל זה משהו שונה לגמרי", אמר הלוי, "כאחד שהיה בזירה וראה את הדמויות, את הגופות, זה מחזה מאוד קשה גם לאנשי מקצוע וגם לחזקים בינינו".

ניצב הלוי סיפר כי הדיווח הראשוני הגיע מהשכנים, "השכנים הבחינו בעשן וניסו לפתוח את הדלת, הגיעו למרפסת וראו את המחזה הראשון. בשלב הזה מוזעקים כוחות מד"א, כיבוי אש, משטרה ופורצים את הדירה. המחזה שנגלה לעיני אנשי כיבוי האש הוא המחזה שתואר כבר מאתמול".

הלוי הוסיף וציין כי מהחקירה עד עתה עולה שחלק מהבנות לא היו בחיים כבר לפני השריפה, "זו היתה שריפה בחדר קטן ללא חמצן, בערה מתמשכת למשך שעות, חום נוראי וחנק. מהממצאים הראשונים של החקירה עולה שחלק מהבנות לא היו במצב של חיים עוד לפני הדלקת האש. אנחנו כמובן מבקשים נתיחה, אין הסכמה ולכן נפנה בשעה הקרובה לבית המשפט על מנת להבין טוב יותר מה אירע שם. בית המשפט יצטרך לקבוע האם לנתח, זו החלטה קשה. אנחנו נמשיך את החקירה עם אנשי המקצוע של כיבוי האש שיודעים לנתח זירות כאלו".

לקראת סוף השיחה התייחס הלוי לשאלה האם ניתן היה למנוע התרחשות אירוע שכזה, "כמו כל הורה, הרבה שואלים את השאלה הזו איך זה יכול לקרות, אין לנו תשובה. אנחנו יודעים שהאמא מטופלת בשירותי הבריאות והיו עדויות בזירה לתרופות שהיא לקחה. יש כאן הרבה שאלות שחייבים למרות התוצאה הטראגית לבחון לפרטי פרטים, האם יש משהו שאפשר היה לעשות".

מדובר במשפחה שהגיעה מצרפת לישראל לפני 13 שנה. הם התגוררו בבניין ברחוב דרך חברון בירושלים. הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל שנרצחה עם בעלה וילדיה בפיגוע באיתמר, הוא רב הקהילה של המשפחה, והוא ליווה את האב בשעותיו הקשות.

אבי המשפחה עובד כאופטומטריסט ואשתו עבדה כמאמנת עסקית. הבכורה בת ה-11 למדה בכיתה ה' , השנייה בת ה-9 למדה בכיתה ד'. הילדה השלישית, בת 4, בגן חובה והתינוקת רק בת 11 חודשים בלבד.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי