ח"כ חסון

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה הבוקר (שני) להרחיק את ח"כ באסל גטאס מדיוני מליאת הכנסת והוועדות למשך חצי שנה.

ההחלטה התקבלה בעקבות החשדות בגינם נחקר ח"כ גטאס, לפיהם הבריח טלפונים סלולריים ופתקים לאסירי חמאס בכלא קציעות.

החלטת הוועדה התקבלה ברוב דעות, ונאמר בה, "הוועדה סבורה כי המעשה לגביו נחקר ח"כ גטאס של החדרת טלפונים סלולאריים וחומר נוסף לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא, מהווה עבירה על כללי האתיקה".

עם זאת, ועדת האתיקה לא מוסמכת לשלול את זכותו של גטאס להשתתף בהצבעות במליאת הכנסת, ועל כן יהיה גטאס זכאי להמשיך ולהצביע במליאה.

גטאס ימשיך גם לקבל את משכורתו מהכנסת, זאת מאחר שעונש ההרחקה בתקנון הכנסת לא כולל שלילת שכר.

נזכיר כי היוזמה להדחת ח"כ באסל גטאס על פי חוק ההדחה נבלמה לאחר שמפלגות האופוזיציה ובראשן "יש עתיד" סירבו לחתום על בקשת ההדחה.

עם זאת, שורה של קובלנות הוגשו נגד גטאס לוועדת האתיקה, בין היתר על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) וח"כ מיקי לוי (יש עתיד), ובעקבותיהם התקבלה החלטת הוועדה.

ח״כ אורן חזן (ליכוד) תקף את החלטת ועדת האתיקה. "ועדת האתיקה והכנסת נתנו פרס לטרור . במקום להעניש את הבוגד והטרוריסט שחדר לשורות הכנסת. ועדת האתיקה שלחה את גטאס לחופשה ארוכה על חשבון המדינה. עם כל הכבוד להסברים שועדת האתיקה לא מוסמכת להרחיק מהצבעות או שהתקנון לא מאפשר לשלול שכר מח״כ שהורחק, בשורה התחתונה, האיש יוכל להמשיך לדבר או לפעול נגד המדינה אבל כשיתחשק לו יגיע לכנסת להצביע והכי חמור - יצחק כל חודש כל הדרך אל הבנק".

"ככה לא נלחמים בבוגדים וטרוריסטים שחדרו לכנסת. ככה פוגעים בחוסנה הלאומי של מדינה חפצת חיים", הדגיש ח"כ חזן.