הרבנים בנווה צוף. היום
הרבנים בנווה צוף. היוםצילום: שחר כהן

הישוב נווה צוף שבבנימין אירח היום (שלישי) את כנס הרבנים העולמי שמארגן המערך לשרותים רוחניים בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית.

כמאה עשרים רבנים משלושים ושש מדינות הגיעו היום יחד עם נשותיהם, להזדהות, לעודד ולסייע לתושבי הישוב נווה צוף שבבנימין.

הרב בלס, רב הישוב, ברך את הבאים וסיפר להם על השרפה שפרצה בישוב בערב שבת לפני מספר שבועות.

"האש שהבעירו המחבלים שרפה חלקים מהישוב, בחסדי ה' לא היו נפגעים בנפש ובגוף", אמר הרב, "את מה שכילתה האש אנחנו נבנה ואף נגדיל. אויבנו צריכים לדעת שמי שפוגע בישוב יהודי בא"י יוביל לכך שהישובים רק יעמיקו כאן שורשים ויגדלו עוד ועוד. אנחנו כאן בנווה צוף נחושים לבנות להגדיל ולהרחיב".

הרב בילט, מרבני הכנס, השיב ואמר "אויבנו יכולים לשרוף את הבתים אך הם לא יכולים לשרוף את הרוח!"

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, הודה לרבנים וברך אותם על הקשר שנוצר בין הקהילות היהודיות בעולם לישובי בנימין "כולנו בני העם היהודי, מאז ומעולם היו בעם ישראל שבטים, אנחנו כאן היום יחד כדי לחבר לאחד ולתמוך אחד בשני".

רואה סיפר לרבנים על המועצה והזמין אותם לבוא ולבקר שוב בשילה הקדומה, עיר הבירה הראשונה של עם ישראל. "סביב שילה שבבנימין נאספו יחד כל שבטי ישראל במשך 369 שנים, אנחנו כאן היום מחדשים ימינו כקדם ומזמינים אתכם לבוא לבקר להכיר ולהתחבר לישובים לאנשים לנופים ולאתרים ההיסטוריים שבבנימין".

אביגיל בן נון, תושבת נווה צוף שביתה נשרף סיפרה על הרגעים הראשונים של חזרתה לביתה השרוף "בתוך האדנית האהובה עליי נותר פרח אחד אדום שלא נשרף, הסתכלתי עליו ואמרתי לבעלי שאם הפרח הזה שרד את השרפה והמשיך לפרוח אז גם אני יכולה. אני נשארת כאן בנווה צוף, נולדו לי כאן ילדים, נכדים ונינים שחיים כאן יחד איתי. אני ניצולת שואה שעלתה לארץ ישראל, אין לי כוונה לתת לאף אחד לגרש אותי שוב מביתי, אני לא זזה לשום מקום".

אביגיל פנתה לרבנים והודתה להם על ביקורם, "אתם כאן היום מחזקים אותנו מאוד, הקשר התמיכה והחיבור שלכם ושל הקהילות שלכם חשוב לנו מאוד".

הרבנים סיירו בישוב, ראו את הבתים שנשרפו וסיימו בנטיעת עצים חגיגית. "השנה הקדמנו את ט"ו בשבט", אמרו הרבנים, "אנחנו כאן כדי להעמיק שורשים!".