הרב ד"ר אליהו רחמים זייני
הרב ד"ר אליהו רחמים זייניצילום: עצמי

הרב אליהו זייני ראש ישיבת אור וישועה בחיפה ולשעבר מרצה בכיר בטכניון טוען כי לאור הרשעתו של החייל אלאור אזריה אין עוד הצדקה לשרת בצה"ל.

"העם צריך להתקומם ולהגיד שאין הצדקה מוסרית לשרת בצה"ל. אם צה"ל נהפך למשטרה ומי שפוגע באויב זה כאילו שפוגע באזרח, זה אומר שצה"ל לא פועל נגד אויבים אלא זו משטרה. אין חובה מוסרית לשרת במשטרה - אלא בצבא העם", אומר הרב זייני בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "מה שקרה היום מקעקע את היסוד של השרות בצה"ל, שיונק מהרצון להגן על עם ישראל ולהגן מול אויביו בכל מחיר. כדאי שירעננו את הפקודות לאור הפקודות שהיו בקום המדינה ביחידה 101 - ואז אולי נהיה עם יותר בריא. מה שנעשה כאן זה פשע לאומי".

הרב זייני מאשים כי "הייתה כאן מלכתחילה התנהגות נפשעת של כל מיני גורמים. האיש הזה נתלה בציבור, קבל עם ועדה, עוד לפני תחילת המשפט על ידי שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון ועל ידי הרמטכ"ל. שמענו את ההתנפלות השפלה אתמול של אהוד ברק. דברים בלתי נסבלים שנוגדים את המוסריות והערכיות".

הרב זייני שולל מכל וכל את הקביעה שנאמרה שצה"ל קובע את ערכיו. "אמרו שההתנהגות של החייל נוגדת את ערכי צה"ל. זה מקומם כי לצה"ל אין סמכות לקבוע ערכים. אנחנו לא הצבא האדום, למרות שזה מה שבן גוריון רצה. מי שקובע את הערכים זה העם ולא הצבא. הסמכות העליונה זו הכנסת, הממשלה ובתי המשפט. הם רשאים לקבוע את הערכים ולא הצבא. הצבא צריך להגן על העם ולפעול לפי הפקודות. עצם האזכור של ערכי צה"ל הוא מקומם ונוגד כל הגיון וצדק".