פוטר. שוטא ארבלזדה
פוטר. שוטא ארבלזדהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

שבעה חודשים לאחר שהגיע, פוטר הערב (רביעי) שוטא ארבלדזה מאמן מכבי תל אביב מתפקידו.

למעשה, פיטוריו של ארבלדזה מהווים היסטוריה בקבוצה הצהובה מת"א, מאז הגיע ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי לקבוצה, כשזה מעולם לא פיטר מאמן באמצע העונה מעצמו.

לא רק זאת אלא שקרויף הצהיר לא פעם כי רצה עד מאוד להחתים את המאמן הגיאורגי בקבוצה, כשרדף אחריו במשך 4 שנים שיגיע לאמן את המכבים, אלא שקריירת האימון שלו בקבוצה מעלה תהיות רבות.

אמנם תחתיו הצליחו המכבים מת"א להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך שם נחלו הפסדים נוראיים בתצוגות כדורגל חלשות במיוחד.

בליגת העל הישראלית השיג ארבלדזה רק 8 ניצחונות ב-16 מחזורי ליגה, כשאליהם התווספו גם ארבעה הפסדים, האחרון שבהם, מול בית"ר ירושלים לפני יומיים, הוא זה ששבר את הנהלת הקבוצה והביא אותם להודיע על פיטוריו של המאמן הגיאורגי.

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרוייף אמר לאתר הרישמי של המועדון, כי "ברצוננו להודות לשוטא ארבלדזה על תרומתו למכבי ת"א ועל שהוביל אותנו, במהלך התקופה בה שימש כמאמן, לשלב הבתים של הליגה האירופית".

"לפעמים דברים לא עובדים כפי שתכננת אותם בעקבות אשמה שלי, של השחקנים או המאמן. במצבים שכאלה בכדורגל עדיף להיפרד ולהמשיך קדימה. ברצוננו לנצל את ההזדמנות לאחל לשוטא בהצלחה בעתיד", סיכם קרויף.

שוטא ארבלדזה הוסיף מצידו כי "ברצוני להודות לכל מי שקשור למועדון הכדורגל מכבי ת"א – לצוות האימון, לשחקנים ולאוהדים על התקופה בה עבדתי במועדון. מכבי והאנשים בת"א ישארו בליבי תמיד".

על פי ההערכות, מי שימונה למאמן הצהובים במקומו של הגיאורגי הוא לא אחר מאשר פאקו אייסטרן הספרדי, אשר אימן רק לפני עונה וחצי את הקבוצה בהצלחה רבה כשזכה איתה באליפות ובגביע המדינה בעונת 2014/15, אך קיבל הודעת פרידה עם סיום העונה.

לאחרונה אימן אייסטרן את ולנסיה מליגת העל הספרדית, ובמכבי אומרים כי ישנם מועמדים נוספים לאימון הקבוצה מלבדו.