אזריה בבית הדין הצבאי
אזריה בבית הדין הצבאיFlash 90

בתנועת השמאל הקיצוני "גוש שלום" מגיבים הערב (רביעי) להרשעת החייל אלאור אזריה בהריגת מחבל ערבי שביצע פיגוע דקירה בחברון.

בתנועה אומרים כי פסק הדין של בית המשפט הצבאי הינו נכון ומוצדק. ''החייל הרג בכוונה תחילה פצוע קשה חסר ישע, אשר כבר לא היווה שום איום. נכון עשו שלושת השופטים כאשר דחו את גרסת ההגנה ואת כל הטיעונים המפותלים שהובאו להצדקת מעשהו של אזריה".

אנשי "גוש שלום" טוענים כי אם השופטים היו מזכים את אזריה, הם היו פותחים לרווחה את השער לחוקי הג'ונגל, כלשונם, ולהוצאות להורג ללא משפט וללא אבחנה.

"ובכל זאת", מוסיפים בתנועה, ''מה שהתרחש היום בבית הדין הצבאי רחוק מאד מלהיות דין צדק. עיוות הדין הגדול הוא בעצם העובדה שחייל צעיר הושם לבדו על ספסל הנאשמים, להיות הנידון היחיד על פשע שרבים אחרים שותפים לו''.

בתנועת השמאל הקיצוני היו רוצים לראות על ספסל הנאשמים לצידו של אזריה חיילים וקצינים ''אשר עשו בדיוק כמוהו, הרגו פלסטינים ללא הצדקה ומבלי שנשקף מהם שום איום - ורק שבמקרים האחרים לא היה נוכח צלם שיצלם את המעשה ויספק הוכחה משפטית מוצקה.

''חסרו על ספסל הנאשמים לצידו של אזריה השרים וחברי הכנסת מן הקואליציה וה'אופוזיציה' אשר קראו בפה מלא לחיילי צה"ל לעשות בדיוק את המעשה שעשה אזריה. חסרו על ספסל הנאשמים לצידו של אזריה הפוליטיקאים המקיימים בלב העיר חברון מובלעת חמושה וממאירה של מתנחלים לאומנים-משיחיים אלימים, אלה אשר שמים נשק בידי נערים ישראלים כדי שיצאו להרוג נערים פלסטינים למען הנצחת המובלעת הזאת''.

אנשי "גוש שלום" ציינו כי גם השר נפתלי בנט וחבריו בהנהגת הימין הישראלי, "כל מי ששלחו את אזריה לעשות את העבודה השחורה בחברון, היו צריכים לשבת לצידו על ספסל הנאשמים. החייל אלאור אזריה הוא שותף זוטר לפשע, הפושע העיקרי הוא שלטון הכיבוש''.

''הכיבוש חייב לבוא אל קיצו. כאשר יצאו חיילי צה"ל מן השטחים הפלסטינים ויפתח דף חדש ביחסי שני העמים, צריכים שערי הכלא להפתח לרווחה ולהוציא לחופשי את כל הישראלים שפגעו בפלסטינים ואת כל הפלסטינים שפגעו בישראלים. בין כל האסירים האלה, הישראלים והפלסטינים, יהיה גם החייל אלאור אזריה זכאי לצאת לחופשי", נמסר מהתנועה.

שרון גל: בית הדין דקר את אזריה בגבו