אליקים העצני
אליקים העצניצילום: פלאש 90

המשפטן וחבר הכנסת לשעבר אליקים העצני סבור שמשפט אלאור אזריה לא עסק בשאלה האמיתית, כלשונו.

בראיון לערוץ 7 אמר, "כל המשפט הזה שהתנהל סביב מה שעבר במוחו של אלאור אינו רלוונטי לציבור אולי זה למישור הפלילי. יש כאן סאבטקס שהוא לב הסיפור - אותה אמירה שמיוחסת לאלאור אזריה שהוא אומר לחבר שלו שלמחבל הזה לא מגיע לחיות וזאת השאלה שכולם בורחים ממנה שהרי מצד אחד לא ייתכן שכל אחד יעשה דין לעצמו, אך מצד שני אלאור שמע פוליטיקאים מכובדים שאמרו שמחבל לא צריך לצאת חי".

לדבריו לכל אורך ההיסטוריה חוסלו מחבלים גם אם הם כבר לא היוו סכנה, "כך היה באוטובוס קו 300, גם בוגי יעלון טס לטוניס ועשה וידוא הריגה לאבו ג'יהאד באמצע השינה, גם בן לאדן חוסל בביתו ולא ברור האם הוא ירה עליהם או שפשוט חיסלו אותו ואיש לא שאל, כל הסיכולים הממוקדים שמחבל נוסע במכונית ולא מהווה סכנה ואתה מחסל אותו מהאוויר".

העצני מעריך שכל אחד היה מחסל את ג'ון הג'יהאדיסט אם הוא היה שוכב פצוע, "אם אותו אדם ששחט אנשים שוכב למרגלותיך פצוע, האם לא תעשה כלום ותיתן לו ללכת לבית חולים לשכב ליד חייל צה"ל לקבל טיפול טוב ואז ללכת לקיטנה בבית הכלא בישראל ולהכין את הפיגועים הבאים? הייתי יורה בו. זאת אומרת שיש כאן שאלה אמיתית אבל מצד שני אנחנו לא כנופיה או מיליציה שכל חייל יעשה דין לעצמו הפרובלומטיקה הזאת היא הפיל שנמצא בתוך החלל ואף אחד לא רוצה לגעת בו"

לטענתו שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון נפל בפרשה הזו, "אני מכבד את יעלון אבל הוא נפל בכך שהוא שפט את אלאור לפני כל הציבור ואחרים הלכו בעקבותיו, וכל זה בגלל שהיה צילום ופוחדים מבית הדין האג, יש כאן בארץ פאניקה מהאו"ם ושלוחותיו, וזאת האמת".