זיו שילון
זיו שילוןדובר צה"ל

"סליחה על השעה אבל אני פשוט חייב. התקופה הקרובה הולכת להיות מורכבת והיא איננה פשוטה כלל. אני מרגיש שהעם שלנו מפולג, כואב, שונא, מאוכזב, מיואש...", פתח סרן זיו שילון את הפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.

שילון, מ״פ בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפצע קשה מפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה ואיבד את ידו.

"אני יושב מול מסך הטלפון היום ופשוט קורא בניסיון לאתר שביב תקווה והנה הגעתי ל 1:35 ופשוט לא מצאתי... אבי בן ה-70 ישב לצידי בסלון ואמר 'שנאה כזאת לא ראיתי בחיים שלי במדינה' בפשטות הכול כך אופיינית לו. ואז זה הכה בי הכאב הזה בחזה, הלכתי לחדר ופשוט התחילו לזלוג לי דמעות".

"כן אני, שלא בכיתי ברגעים קשים שאיני מאחל לאיש, ישבתי היום ופשוט וביכיתי, לבד עם עצמי, דמעות מאופקות אך מלאות כאב כפי שלימדו אותי לבכות בצבא על אחים לנשק שאבדו לי, בכיתי על עם ישראל שקורע את עצמו לרסיסים בשנאה חסרת תקדים", כתב שילון.

"בכיתי על הידיים שהשארתי בעזה ושאלתי את עצמי אולי בפעם הראשונה בחיי, האם היה שווה להילחם על עם ששונא את עצמו?

בכיתי על שירה שלי שבמציאות אחרת אני הייתי מלמד אותה לקשור נעליים והיום איני יכול לעשות זאת, בכיתי על המציאות שאליה היא גדלה, על החברים לכיתתה שההורים שלהם 'לא ישלחו לצבא', לצבא שאני כלכך אוהב, הם לא ילכו? לצבא שבו איבדתי חברים כה רבים בשמירה על המולדת, הם לא ילכו? לצבא שהיה עד כה קונצנזוס, מגדלאור לכל צבאות העולם והיום חלקים מהעם שעליו הוא מגן קוראים לרצח של העומד בראשו? לצבא הזה הם לא ילכו...

לצבא היחיד שמבטיח את קיומו של העם הזה, אוי כמה כואב לי לשמוע את האמירות היום, בלי קשר לאג׳נדה פוליטית, הכל פשוט מלא שנאה! מה קרה לנו עם ישראל? מה קרה לנו עם ישראל? מה קרה לנו עם ישראל?", שאל.

"אף פעם לא עשיתי זאת, אבל במוצ״ש הקרוב בשעה 20:00 אני אשב, גם אם זה לבדי, בכיכר רבין עם שלט ענק שקורא לסולידריות ואהבה הדדית ולהחזרת מרכז הכוח שלנו שהולך ומתפורר - האחדות שלנו.

אגב, קצת קשה לי לכתוב בכתב יד אז אני אגיע עם שלט וטושים, אני קורא לכולכם ימין, שמאל, דתיים, חילונים, כאלו שאינם יהודים, פוליטיקאים, אומנים, אנשים מן השורה, אזרחי ישראל: בואו עזרו לי לכתוב את השלט, בואו חבקו את המדינה שלנו - היא מדממת!".