הובלת דירה
הובלת דירהshutterstock

כדי לעבור דירה בקלות עליכם לתכנן את פרויקט המעבר לפרטי פרטים ולהיערך לכך נכון גם מבחינה תקציבית.

אם חשבתם כי לאחר פריקת הארגזים כל שעליכם לעשות הוא לסדר את החדרים, למקם רהיטים ולארגן בגדים וכלים בארונות, הרי טעות בידכם. בפניכם יש עוד מטלות רבות וחשובות שאין לשכוח כמו העברת חשבון בנק, שינוי כתובת במקומות הרלוונטיים, עדכון הרשויות המקומיות, רישום הילדים למוסדות חינוך, שינוי חשבונות גז וחשמל ועוד.

שירות עוברים דירה בדואר

דואר ישראל מציע שירות יעיל לכל מי שעובר דירה. כדאי להירשם לשירות "עוברים דירה" שהדואר מציע כך שכל דברי הדואר יופנו לכתובת החדשה, במסגרת השירות יש אפשרות לעדכן גם גופים שונים בכתובת החדשה שלכם. כך תוכלו להתפנות לסידור הדירה ולעניינים חשובים אחרים.

עדכון מוסדות ורשויות וגרירת משכנתא

חשוב לא לשכוח לעדכן את הרשות המקומית ואת המוסדות השונים לגבי מעבר הדירה ושינוי הכתובת, במיוחד אם אתם עוברים עיר אחרת או לשכונה מרוחקת. עליכם לזכור כי יש לרשום את הילדים לגנים ולתתי הספר בהתאם למקום המגורים החדש לכן עליכם לפנות לרשות המקומית ולסדר זאת בהקדם. כמו כן, יש לעדכן את הבנקים, לעדכן שינוי כתובת בחברת האשראי, בביטוח לאומי וכיוצא בזה.

בנוסף, מומלץ לחסל חשבונות שונים כמו ארנונה, ביטוח דירה, משכנתא והלוואות שונות, או לחלופין לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי לעדכן כתובת ולבדוק אפשרויות של גרירת משכנתא לנכס החדש.

העתקת חשבונות חשמל, תקשורת וטלוויזיה

עליכם לזכור כי בדירה הקודמת הייתם מנויים של חברות תקשורת וטלוויזיה, לכן מיד לאחר מעבר הדירה עליכם לעדכן את החברות השונות כדי להעתיק את החשבונות וכדי ליהנות משירותי תקשורת וטלוויזיה בדירה החדשה.

חשוב לתעד מראש לאיזה חברות אתם מנויים, לדוגמה הוט, יס, בזק, נטוויז'ן וכד', ועם הכניסה לדירה החדשה ליצור עמן קשר כדי להתחבר מחדש ולשנות את הכתובת כך שהחשבונות יגיעו אליכם ולא לנכס הקודם.

אגב, כדאי להזמין את הטכנאים מראש כדי לבצע התקנת טלפון, כבלים, אינטרנט וכד', מיד לאחר המעבר לדירה החדשה, וכדי להקל עליכם ובעיקר על הילדים שישמחו לצפות בטלוויזיה ולגלוש באינטרנט כבר ביום הראשון בדירה החדשה.

המאמר נכתב באדיבות אתר הובלות לכל הארץ