הלל וייס
הלל וייסצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

קבוצת וואטסאפ שאתה חבר בה:

קבוצת "המקדש" המנוהלת על ידי אסף פריד מנגוהות שעוסקת בגרעינה בדיווחים בזמן אמת לפני ואחרי עליות והדרכות בהר הבית, צילומים מהשטח, מספר העולים וייחודיות העלייה ומסריה.

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

שמואל הנגיד אבן נגריילה. לאחרונה קראתי שלוש פעמים בזו אחר זו את הרומן של דליה חשן 'שמואל הנגיד אבן נגריילה' שראה אור בשנה שעברה, והוא לדעתי מחמשת הרומנים הטובים שנכתבו אי פעם בספרות העברית ובלשון העברית. שמואל הנגיד הוא דמות משיחית, נאורה במובן החיובי של המילה. מצביא, וזיר, משנה למלך ושר אוצר של מלכות גרנדה. מופת לעם היהודי, איש הלכה, פוסק, משורר ולוחם כדוד המלך בשעתו.

מוזיקה:

אני אוהב עיבודים טובים של שירי משוררים ציוניים כמו רחל וטשרניחובסקי. גם אוהב פזמונאים מצוינים כמו נעמי שמר ונתן יונתן ששיריהם מבוצעים בידי עצמם או בידי זמרים וזמרות ומוזיקאים מצוינים.

יש לך מיליון דולר להוציא על תרבות. למי היית נותן?

הכול משקיע בתחיית תרבות המקדש. שירת הלוויים, אימון הכהנים, עריכה מחודשת של סדר קדשים וטהרות לצורך לימוד מעשי של עבודות המקדש, רגלים, מנהגים, טהרה. כתיבת חלק אורח חיים של שו"ע לצורכי עבודת המקדש. פתאום קם אדם בבוקר לעבודת התמיד. זהו שינוי מהותי של המושג תרבות. במקום תרבות אנשים חטאים - תרבות של קדושה, אהבה ויראה מסביב למקדש המתבטאת ברוח המשפט, הכלכלה, החברה ובעיקר החינוך, השירה והאמנות וגם תורת המלחמה.

הבילוי המועדף עליך:

לא לבלות, המילה הזאת מביישת. אוהב לבשל, בפרט לשבת יחד עם אשתי שתחיה ולשמחות. שוב לבושתי, נהנה מאוד מטיולים בחו"ל שהתירוץ שלהם הוא כנס מקצועי שבעקבותיו בא הטיול הארוך.

עם איזה סופר היית רוצה להיפגש?

קודם כול עם עזרא הסופר, דמות ששינתה את פני עם ישראל לטובה ולברכה. להבין את אומץ לבו ויכולת ההנהגה שלו והנחלת התורה שלו. אחר כך עם אברהם מאפו שכתב מעין ספרות נבואית תנ"כית מצוינת כמו 'אהבת ציון'. וגם הרב חיים סבתו הוא ציון דרך חשוב הן בספרו היחידאי 'תיאום כוונות' בגלל זוועת המלחמה שחווה והן בחלק ניכר מספריו וסיפוריו האוטוביוגרפיים. הצטערתי מאוד שאמיר גוטפרוינד נפטר. הוא היה סופר מצוין, בפרט מה שכתב על השואה. אני אוהב גם את כתיבתו של עודד מזרחי, דווקא בגלל העניין הדידקטי.