מנסים להפיל את נתניהו בדיוק בתקופת כניסתו של טראמפ לתפקיד. נתניהו וטראמפ
מנסים להפיל את נתניהו בדיוק בתקופת כניסתו של טראמפ לתפקיד. נתניהו וטראמפצילום: קובי גדעון, לע"מ

הספר המצוין ומחדד המחשבה שתורגם מיידיש 'יידישע קאפ' (הראש היהודי), אזל זמנית מהחנויות.

נדמה לי שגם הראש היהודי המחובר לצוואר נעלם בתקופה האחרונה. במקומו מופיע ברבים יותר מדי פעמים הראש המרושע.

אני זוכרת היטב מתי הפסקתי להתייחס להאשמות נגד נתניהו (אלו שצצות כל פעם שנרשם הישג מדיני או כשאנו נמצאים בפתח תקופה גורלית). זה היה ביום שהתקשורת רגשה על ה"פשע" של שרה נתניהו שבהזדהות אקולוגית ראויה לשבח החזירה בקבוקים לחנות, ולכאורה לא דיווחה על ההכנסה מהפיקדונות. לולא העלבון לאינטליגנציה, הייתי צוחקת. ויש לי הרבה ביקורת על ראש הממשלה, אבל זה לא קשור.

לשם השוואה, ולא ח"ו כמודל לחיקוי, הנשיא אובמה הוציא 96 מיליון דולר על נסיעותיו, כולל חופשות של מישל עם חברותיה למרוקו ואתרי סקי, ונסיעות להתרמות פוליטיות - הכול על חשבון משלם המיסים האמריקאי. זאת לפי דיווח חדש של האתר ג'ודישל וואטש. במשך כהונתו, לא היה בין אנשי החוק פוצה פה ומצפצף.

למה? כי למרות הביקורת, לא מבלבלים עיקר וטפל. לא מדיחים נשיא מתפקידו אלא אם הוא הואשם בפשע כבד או בדבר המהווה סכנה למדינה או מונע את תפקודו הראוי. פרופ' אלן דרשוביץ, אוהב ישראל מפורסם שדעותיו על יו"ש מתקרבות לשמאל, רטן השבוע על כך שאצלנו זה הפוך: מתעקשים לנבור בכל פרט בחיי ראש ממשלה מכהן, למרות שהדברים סובלים דיחוי והעיסוק בהם כעת עלול לגרום לסכנה למדינה ומניעת תפקודו כראוי.

חברים בתקשורת ובמסדרונות הפוליטיים, רוצים מישהו אחר בבית ראש הממשלה? ח"כ לפיד, אצה לך הדרך לבחירות? לא עכשיו. אעלה בזיכרונכם את הרעיון המיושן שקיימת דאגה למדינה שהיא מעל לשנאות ואמביציות. בעוד כמה ימים ייכנס דונלד טראמפ לבית הלבן וראש ממשלת ישראל חייב להקדיש את כוחותיו להכנות לקראת בניית היחסים שלנו איתו, כשבאותו זמן עליו לנהל את המדינה. ואנחנו לא ממוקמים באי בודד באוקיינוס השקט. אין כאן רגע דל.

העיתוי כנראה מכוון, מנסים להפיל את נתניהו בדיוק בתקופת כניסתו של טראמפ לתפקיד. אבל בבלגן שיפרוץ אם יצליחו, הנזק ייפול על כולנו. נבצר ממני להבין למה היועץ המשפטי והמשטרה נכנסו לפעולה בדיוק עכשיו. ואגב, ח"כ לפיד, אני זוכרת את היום שבו הפסקתי להתייחס לסקרים פוליטיים. אתה עדיין מאמין להם?