השר כץ בתפילה במערת המכפלה
השר כץ בתפילה במערת המכפלהצילום: מועצת קרית ארבע חברון

שר התחבורה, ישראל כץ, חנך היום (שישי) את משרדי 'אגד תעבורה' בקרית ארבע חברון. זאת כחלק מהרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש עציון, קרית ארבע והר חברון.

השר כץ שהיה אורחם של ראש המועצה, מלאכי לוינגר, ואנשי המקום ביקר גם במערת המכפלה, שם התפלל ובהמשך נועדו לפגישה בה הדגיש את מחויבותו להנגשת התחבורה הציבורית לישובי יהודה ושומרון, אלמנט שיחזק את הביטחון בכבישי האזור ויפחית את השימוש המסוכן לעיתים בטרמפים.

בדבריו ציין את חשיבות ההשקעה בתשתיות הכבישים, בתאורה ונגישות והזכיר שוב את חזונו ליצירת מטרופולין 'ירושלים רבתי' שיכלול גם את ישובי גוש עציון, האזור הסמוך.

ממועצת קרית ארבע-חברון נמסר כי מערך הקווים החדש, באזור קרית ארבע והר חברון יופעל לראשונה על ידי חברת "אגד תעבורה" שזכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת אשכול הקווים. מערך הקווים נבנה על פי צרכי התושבים, לאחר סקרים מקיפים שנערכו בנושא והוא נותן מענה תחבורתי יעיל לתושבי קרית ארבע חברון ולכל אחד ואחד מישובי הר חברון ובעצם הופך את קרית ארבע לעיר מטרופולין אליה מגיעים וממנה יוצאים מאות קווים ביום לירושלים, קרית גת, באר שבע ועוד.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, ברך את השר כך והודה לו על מאמציו הרבים להסדרת מערך התחבורה הציבורית באזור: " זוהי לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שהשר כץ מבקר בעיר האבות, המהפכה בתחבורה הציבורית מצטרפת לפרויקטים רבים שמשרד התחבורה בראשותו מוביל באזורנו. אני בטוח שהרפורמה בתחבורה הציבורית, התכניות להרחבת כביש המנהרות והשלמת התכנון של כביש לב יהודה עד אמצע השנה, יהוו זרז משמעותי לבנייתן של עוד מאות ואלפי יחידות דיור בקרית ארבע חברון וסביבתה במהלך השנים הקרובות".

שדרוג מערך התחבורה הציבורית יכלול הפעלת 11 קווים חדשים במסלולים מקוצרים, המותאמים לצרכי הנוסעים והפעלת צי אוטובוסים חדיש ומתקדם, בעלי רמת זיהום אויר נמוכה. במהלך החודשים הקרובים יותקנו בתחנות האוטובוסים שבאזור שלטי מידע אלקטרונים, שיספקו לנוסעים מידע בזמן אמת על זמני הגעה של האוטובוסים.

השר עם ראש המועצה במערת המכפלה
השר עם ראש המועצה במערת המכפלהצילום: מועצת קרית ארבע חברון
כץ ומלוויו ברחבת מערת המכפלה
כץ ומלוויו ברחבת מערת המכפלהצילום: מועצת קרית ארבע חברון
בישיבת ההשקה
בישיבת ההשקהצילום: מועצת קרית ארבע חברון