שחקני הפועל מול חיפה. יעלו לשחק הערב?
שחקני הפועל מול חיפה. יעלו לשחק הערב?צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי של מכבי חיפה

הערב (ראשון) תשחק הפועל תל אביב במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה שבכדורגל, מול הפועל רמת השרון.

נכון לעכשיו, אל המשחק הערב יעלו שחקני הנוער של המועדון התל אביבי, מאחר שאף חברת ביטוח אינה מוכנה לחסות את השחקנים הבוגרים של המועדון בשל עלויות גבוהות מאוד.

האדומים מתל אביב אמנם ניצלו ברגע האחרון מהתפרקות וירידה עד לליגה ג', כשברגעים האחרונים נמצאו רוכשים ומשקיעים זמניים לקבוצה, אך הצרות לא פסקו מלנחות עליהם כשקבוצת הרכישה ביקשה לבטל את חוזי השחקנים כולם ולהחתימם על חוזים נמוכים בהרבה.

לאחר דיון חירום נוסף במצבה של הקבוצה, החליטו נציגי השחקנים וקבוצת הרוכשים על מתווה שבו שחקנים יוחתמו על חוזים חדשים, ומי שלא ירצה בכך ישוחרר ללא תמורה ומיידית מהקבוצה. שחקן שלא ימצא קבוצה יוכל לחזור באופן מיידי לקבוצה בהתאם לחוזה חדש עליו יחתום.

נציג השחקנים עו"ד רועי רוזן בירך על הסיכום כשאמר כי "הקיום של הפועל תל אביב הובטח היום", לדבריו, "אחרי כל מה שהיה סביב הקבוצה, עשינו סדר. יישאר סגל לא רע בהפועל תל אביב ויהיו רוכשים שירצו לרכוש את הקבוצה הזאת. לא יחזיקו אף שחקן בשלשלאות".

זאת ועוד, גם עם שחקן המריבה, החלוץ היהודי ארון שוינפלד, הגיעו הרוכשים להסכם, כשזה יבטל את התביעה שהגיש כנגד המועדון, ובתמורה ישוב לשחק במדי הקבוצה.

בהודעה רשמית מטעם המועדון נכתב כי "בשיחה שהתקיימה בין בעלי המועדון החדשים לשחקן הקבוצה ארון שוינפלד הוסכם ע"י שני הצדדים לשים את מחלוקות העבר מאחור ולצאת לדרך חדשה. שוינפלד הבטיח שהוא מחוייב למועדון ושבכוונתו לתת את המקסימום לטובת הצלחת הקבוצה".

בינתיים, מאחר שהשחקנים טרם חתמו על חוזים חדשים, הם עומדים בסימן שאלה גדול לקראת משחק הגביע הערב מול רמת השרון מהליגה הלאומית. שלוש חברות ביטוח סירבו לדרישת הקבוצה לבטח את השחקנים למשחק הערב, זאת מאחר שמדובר בסכומים גבוהים.

במידה שאכן אף חברת ביטוח לא תסכים לבטח את השחקנים האדומים, תעלה הקבוצה עם שחקני נוער, ששכרם נאמד בפחות מ-5,000 שקלים.

למרכז הפועל הועברה רשימה של 11 שחקנים שיבוטחו להערב, אבל הדבר עדיין צריך לקבל אישור סופי. ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון אמר "כולנו רצינו להגיע להסכמות. נעמוד על כך שלהפועל תל אביב יהיה סגל מלא הערב".