צפו: פעילי להב"ה הפגינו בזירת הפיגוע

מספר פעילי ימין מתנועת להב"ה הפגינו הערב (ראשון) סמוך לזירת הפיגוע באזור טיילת ארמון הנציב בירושלים.

הפעילים התפללו תפילת ערבית ואמרו קדיש לזכר הנרצחים בפיגוע. חלקם ניסו לחסום את הכביש לכיוון ג'בל מוכאבר וקראו "מוות למחבלים, שיישרף לכם הכפר".

השוטרים פיזרו את המפגינים ועצרו שניים מהם לאחר שחסמו את הכביש וסרבו להישמע להוראות השוטרים.

מוקדם יותר הערב הותרו לפרסום שמותיהם של הקצינה ושלושת הצוערים שנרצחו בפיגוע הדריסה בארמון הנציב: סגן משנה יעל יקותיאל - בת 20 מגבעתיים, הצוערת שיר חג'אג' - בת 22 ממעלה אדומים, הצוערת שירה צור - בת 20 מחיפה והצוער ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות.

מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי בשעה 13:23 הגיעה משאית שנסעה מכיון רחוב על"ר לכיון טיילת ארמון הנציב בה נהג המחבל פאדי קונבר, תושב ג'בל מוכבר בן 28.

משזיהה המחבל תוך כדי נסיעתו קבוצת חיילים שירדו מאוטובוס במקום, סטה ממסלולו ונסע במהירות לכיוון החיילים ודרס אותם. מיד לאחר מכן כיוון את משאיתו, נסע לאחור לכיוון החיילים ודרס שוב את החיילים שחלקם נפלו על הקרקע.

חיילים ושני אזרחים הגיבו במהירות, ירו לכיוון המחבל וניטרלו אותו. מיד לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית המחבל בכפר ג'בל מוכבר, אספו ממצאים הדרושים לחקירת הפיגוע ועצרו לחקירה תשעה ערבים חשודים, חמישה מהם בני משפחתו. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה.

צוותים של כיבוי אש הגיעו לזירה הקשה כדי לפעול לחילוצם של כמה מהנפגעים, שנלכדו תחת המשאית הכבדה. באמצעות מנוף עגורן הם הצליחו לחלץ שלושה לכודים.

ת', אחד הצוערים שירה במחבל, סיפר: "היינו בסיור של הצוות. עמדנו באיזושהי תצפית בירושלים. שמענו בום. כשהסתובננו ראינו משאית שעלתה על אבני שפה ופגעה בכמה צוערים. בהתחלה חשבנו שזו תאונה, אבל אחרי שראינו שהנהג לא עצר הבנו שזה פיגוע. רצנו לעבר המשאית, הכנסתי מחסנית, דרכתי את הנשק וביצעתי את הירי".

פיגוע דריסה בירושלים