לוזון. העפיל לשמינית הגמר
לוזון. העפיל לשמינית הגמרצילום: פלאש 90

חובות ענק, משפטים חוזרים ונשנים ושחקנים שעתידם לוט בערפל. כל אלה לא מנעו מהפועל תל אביב להעפיל הערב (ראשון) אל שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל.

התל אביבים שהצליחו ברגע האחרון לרשום מספר מספק של שחקני סגל למשחק הערב, במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה שבכדורגל מול רמת השרון מהליגה הלאומית, ניצחו את היריבה החלשה משער בדקה ה-52 של חלוץ המריבה, ארון שוינפלד היהודי.

שוינפלד כבש את השער היחיד במשחק לאחר טעות של שוער רמת השרון, שלא הסתדר עם כדור גובה והדף אותו על החלוץ ששב להרכב הקבוצה לאחר זמן רב בשל שניהל כנגדה תביעה בבית משפט, ומשם הלך הכדור פנימה.

האדומים מליגת העל אמנם שלטו במשחק ללא עוררין, אך ביכולת חלשה להחריד, לולא השער המקרי של שוינפלד, לא מן הנמנע שהתוצאה הייתה אחרת לגמרי.

כזכור, עליית שחקני הסגל התל אביבי עמדה בסכנה שעות ספורות לפני המשחק הערב, כשהשחקנים סירבו לחתום על חוזים נמוכים ואילו חברות הביטוח השונות סירבו לכסות את השחקנים ששכרם גבוה. סמוך מאוד לשריקת הפתיחה מאמן התל אביבים, לוזון, כלל לא יודע מי הם השחקנים שיעמדו לרשותו במשחק, עד שקבוצת הרכישה של האחים ניסנוב הצליחה להגיע לסיכום עם מרבית השחקנים ואלה הועמדו לרשותו של המאמן.

כדורגל גדול לא היה, גם אוהדים מיעטו להגיע. מבחינת הפועל השורה הסופית היא החשובה - העפלה לשלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל.