יעקב אחימאיר
יעקב אחימאירצילום: עצמי

העיתונאי הותיק ואיש ערוץ 1, יעקב אחימאיר, התייחס הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל לדיווחים אודות השיחה בין מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתוכנה נחקר במסגרת "פרשה 2000".

אחימאיר טען כי עצם קיומה של השיחה פוגעת קשות באמון של הציבור בתקשורת הישראלית. "איזה עוד עסקאות אפלות נרקמו כאן", תהה אחימאיר.

אחימאיר ציין כי מדובר בפגיעה ביחסים שבין התקשורת לציבור, "אי אפשר להגזים במידת הפגיעה שנוצרה כאן באמון בתקשורת, והאחריות נופלת הן על ראש הממשלה והן על מו"ל ידיעות אחרונות".

"זכות הציבור לדעת מחייבת לפחות לפרסם את תמליל השיחה בין ראש הממשלה ובין מו"ל ידיעות אחרונות ואולי בכך יחזור משהו מהאמון בתקשורת", טען אחימאיר.

אחימאיר הוסיף וציין כי מערכת היחסים שנחשפה בדיווחים חותרת תחת עצם קיומה של העיתונות, "התקשורת צריכה לנהל את הסיקור ללא כל אינטרס מסחרי. מה שאנחנו רואים כאן זה בכלל לא עיתונות".

בהמשך התייחס אחימאיר לפרשה השניה שנחקרת נגד נתניהו, במסגרתה על פי הדיווחים קיבל מתנות בדמות שמפניה וסיגרים, "אני מרגיש רע מאוד לגבי הנהנתנות ומה שפורסם לגבי השמפניה ולגבי הסיגרים. כאשר כל אורח החיים הזה יוצא החוצה זה פוגע בדימוי של ראש הממשלה. אני לא יודע האם יש ליד ראש הממשלה יועץ או עוזר שאומר לו 'אדוני ראש הממשלה זה עלול לפגוע בך בבחירות הבאות'".