"ערים שונות, אותה משאית טרור"

שגרירים ודיפלומטים בכירים השתתפו היום (רביעי) ביוזמה מיוחדת שנערכה בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים לאות הזדהות עם ישראל. השגרירים והדיפלומטים הניחו פרחים וכתבו את תנחומיהם על גבי משאית שנסעה בין השגרירויות השונות בתל אביב.

האירוע, שאותו יזם ארגון ההסברה (The Israel Project (TIP, התקיים על רקע הדמיון המחריד בין פיגועי הטרור שהתרחשו בברלין ובניס, לבין הפיגוע הרצחני בטיילת ארמון הנציב השבוע.

במסגרת האירוע הרימו המארגנים והדיפלומטים המשתתפים קריאה משותפת שנכתבה על גבי המשאית לפיה, "טרור הוא טרור ואותן המשאיות פוגעות בנו בכל העולם".

"אנו עומדים פה כדי להפגין הזדהות עם הקורבנות ומשפחותיהם של אירוע הטרור המחריד שהתרחש לפני מספר ימים בירושלים וקיפח את חייהם של ארבעה צעירים" אמר שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פארבורג-אנדרסו.

הוא הוסיף, "אני מאמין, כפי שהמשאית שלכם מראה, שאף אחד לא חסין בפני הטרור, ללא קשר למיקומו וכי הטרור יכול לפגוע בכל מקום – בניס, בירושלים, בברלין. זאת הסיבה שכל כך קריטי שנפגין הזדהות בינלאומית וחוצת גבולות במאבק נגד התופעה הנבזית הזאת ששוב אנחנו רואים שוב בירושלים".

האירוע החל בטקס בין-דתי, סמוך לזירת הפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים בהשתתפות אנשי דת, שהתפללו יחד לקידום השלום וההבנה בין העמים.

למקום הגיע שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב שאמר, " אנחנו צריכים לעמוד מאוחדים מול התגברות הקיצוניות האלימה. לעולם לא נקבל את הטרור. אין לכך שום תירוצים".

מזירת הפיגוע בירושלים יצאה לתל אביב משאית מיוחדת ועליה תמונות מפיגועי המשאית שאירעו בברלין, בניס ובירושלים - וכן שמות ערים בעולם בהן התרחשו פיגועי טרור בשנה החולפת, תחת הסיסמא: "מאוחדים נגד הטרור".

דיפלומטים בכירים, בהם נציגי שגרירות ארה"ב, בריטניה, בלגיה, איטליה, אוסטריה, ליטא, הודו, הולנד והאיחוד האירופי יצאו, כל אחד בתורו אל המשאית, הניחו פרחים לזכר קורבנות הפיגועים וכתבו את תנחומיהם על גבי המשאית.

פרנצ'סקו טאלו, שגריר איטליה בישראל הניח ורד על המשאית ואמר, "מה שארע בירושלים יכול לקרות בכל מקום, אפילו באיטליה, משום שגם אזרחים איטלקים נפגעו לא פעם באירועי טרור ברחבי העולם. "אנחנו צריכים להילחם ביחד, וננצח ביחד, כי לא הברברים אלה שינצחו".

ג'אן מארי דרואט, משגרירות צרפת הוסיף כי "צרפת, כמו ישראל, מתמודדת מזה שנים רבות עם איום הטרור. אנחנו יודעים מה זה. אנחנו מזדהים ועומדים איתנים לצידכם במאבק חסר פשרות נגד התופעה המחרידה הזאת".

טוני קיי, סגן שגריר בריטניה בישראל ציין כי "הקללה של הטרור פוגעת בכולנו ולעולם אינה מוצדקת בשום פנים ואופן".

ליאור וינטרוב, סגן נשיא TIP אמר כי "ישראל והעולם המערבי עומדים איתנים יחדיו נגד הטרור על כל סוגיו והיוזמה הנוכחית רק ממחישה את ההזדהות והאמפטיה הרבה לה זוכה ישראל בעולם לאור גל הטרור הנוכחי".

לדבריו, "כפי שישראל עומדת עם העולם מול הטרור, כך אנו קוראים לעולם לעמוד לצידה של ישראל".