שחקני מכבי חוגגים הערב. סוף סוף
שחקני מכבי חוגגים הערב. סוף סוףצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

בעוד קצת פחות משבועיים ייפגשו הפועל רעננה ומכבי ת"א למשחק במסגרת שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל. עם איך ששתי הקבוצות הללו נראו הערב (רביעי), במשחק שהתקיים במסגרת המחזור ה-17 בליגת העל שבכדורגל, זהות העולה אל שלב רבע הגמר כבר ידועה לכל.

התבוסה המוחצת של הצהובים מת"א הערב אינה דבר מובן מאליו כלל. בטח לא העונה. לאחר תקופה ארוכה בה הקבוצה הציגה משחקים חלשים מאוד, והרכבים רעים, פיטרה מכבי את מאמנה, במה שנראה כצעד הנכון ביותר שעשתה בשנים האחרונות.

פתאום, עם ג'ורדי קרויף, המנהל המקצועי שעמד הערב בפעם הראשונה על הקווים כמאמן בליגת העל הישראלית, הצהובים מת"א שוב נראו מאיימים וטובים, כמו בעונות האליפות שלהם.

התל אביבים שלטו במשחק, שטפו את כר הדשא ולא איפשרו לחבורה מהשרון פתח של תקווה לתוצאה טובה. זה התחיל עם שער מהיר כבר בדקה ה-8 של יוסי בניון שנכלל בהרכב הפותח, המשיך עם שער של ברק יצחקי שהכפיל את התוצאה בדקה ה-37 וגם שער מצמק של שכר בדקה ה-51, נענה בשער של טל בן חיים 3 דקות מאוחר יותר עם בעיטת עונשין מ-11 מטרים מוצלחת.

שער של החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון בדקה ה-69 תקע את המסמר האחרון בארון של רעננה, והעלה את הצהובים חזרה למקום השני - ההפרש של באר שבע בצמרת טבלת ליגת העל שבכדורגל מצטמק ל-8 נקודות.

קרויף, שלא מעוניין לשמש כמאמן קבוע, עם מאזן מושלם של ניצחונות, שניים במספר - בגביע ובליגה.