רות קלדרון
רות קלדרוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לכולנו מפריע לפעמים הגשם, אבל מה היא הנוחות שלנו לעומת הצורך של העולם? ר' חנינא מלמד אותנו שיעור בהתחשבות. סיפור מתוק. איורים: נעה קלנר. הוצאת מודן.

*****

טל ברדה ונועם פנחס מלווים את משפחת אלייב, מוזיקאים ישראלים מטג'יקיסטן. המשפחה, שמעלה מופעים בין-דוריים הקוצרים שבחים ברחבי העולם, נשלטת בידי הסבא הכריזמטי פאפא אלייב. בגיל שמונים מתחילה אחיזתו להתרופף והלהקה נשלחת למסע שיזעזע אותה. 'הממלכה המופלאה של פאפא אלייב'. הקרנות בסינמטקים תל אביב וירושלים, www.papa-alaev.com.

*****

אהוד בנאי וברי סחרוף יוצאים באלבום חדש המוקדש כולו לשירי לדינו. הספר-דיסק 'היא הופיעה כמו הרוח' הוא התגשמות של רעיון וחלום שרקמו השניים זה שנים. באלבום המשותף הם עושים מסע אל השביל, המקור והשורשים המשותפים, משלבים כלים ומנגישים את שירי הלדינו לקהל הישראלי, בעטיפה חדשנית ובתרגום לעברית.

*****

הזמר והיוצר עידן דוד מוציא סינגל ראשון מאלבום הבכורה שלו 'אחד'. השיר 'הכי טוב' מספר על הרצון שלא להתמכר לכאב, אלא להתחדש ולהיות מחובר לעצמיות באופן הטוב ביותר האפשרי. השקת הסינגל תתקיים בי"ח בטבת באוטו-בר בתל אביב. נעה ירון-דיין תתארח עם קטע פואטרי סלאם מקורי וארז נץ בקטע אינסטרומנטלי. הכניסה חופשית.