חמדת הדרום
חמדת הדרוםצילום: מיכאל סטודיו רגעים

במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום נערך היום (חמישי) טקס הנחת אבן פינה לבניין נוסף בקמפוס בית הספר לתואר שני במכללה.

הטקס התקיים במעמד שר החינוך, נפתלי בנט, וראש המועצה האזורית שדות נגב, עו"ד תמיר עידאן.

במהלך האירוע אמר שר החינוך בנט כי "אנחנו צריכים להכשיר ולבנות בוגרים שכשירים לעולם שמשתנה בקצב מהיר. תלמיד שנכנס למערכת החינוך היום יצא בעוד חמש עשרה שנה לעולם תעסוקה שונה לחלוטין. חצי מהעבודות הקיימות בשוק העבודה כיום לא תהיינה עוד, ובמקומן יהיו עשרות מקצועות חדשים''.

לדברי בנט, ''בתוך עולם שמשתנה במהירות כה רבה חשוב לצקת את היסודות הערכיים שלנו – אהבת האדם, העם והארץ. פה בחמדת הדרום יש אהבה גדולה, מלמדים מורים לזהות בכל ילד את הייחודיות שלו ולפתח אותה כדי שיצליח".

פרויקט הבניה שיצא לדרך בימים אלה צפוי להסתיים בדצמבר 2017, ועלותו הכוללת מסתכמת בכ-18 מיליון שקלים. המבנה יכלול 3 קומות ושטח הרצפות שבו עומד על כ-2400 מ"ר.

יו"ר הוועד המנהל של המכללה, שר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי, הדגיש כי "מכללת חמדת הדרום היא 'פיקוד הדרום' של החינוך הממלכתי דתי ומספקת כוחות הוראה מיומנים וערכיים לכלל בתי הספר בדרום".

נשיא מכללת חמדת הדרום, פרופ' שאול קרקובר, ציין בדבריו כי "אנו נמצאים בתנופה משמעותית במספר הסטודנטים שנרשמו ללימודים במכללה, בתוך כחמש שנים המכללה הכפילה את עצמה. למעשה, כתוצאה מכך המכללה סובלת היום ממחסור בכיתות ובעיקר בכיתות גדולות, והבניין החדש ייתן מענה למצוקה זו, וצפוי שנזדקק לבניית בניין נוסף כבר בעתיד הקרוב."

ראש מועצת שדות נגב, עו"ד תמיר עידאן, אמר בטקס, "אני רוצה לברך את מכללת חמדת הדרום על צמיחתה ופתיחתו של אגף חדש, שיהווה אבן שואבת לכל האזור, כמכללה בה ניתן לקבל תארים אקדמיים ,תארים ראשונים ושניים איכותיים. בוגרות המכללה שמשתלבות במערכת החינוך, משפיעות על דור העתיד הגדל במחוז הדרום. בלעדיהן קשה היה לקיים מערכת חינוך מקצועית ואיכותית בדרום, כמו זו הקיימת היום, כשאני יכול להעיד על זו הפועלת בשדות נגב, בה עובדות בוגרות רבות של המכללה''.