עו"ד יורם שפטל
עו"ד יורם שפטלצילום: פלאש 90‬

עורך הדין יורם שפטל שצורף לאחרונה לצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה, קרא לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות הצבאית וטען כי הכין "מלכודת דבש" לדובר צה"ל, בכך שצוות ההגנה חשף אמש את הקלטת השיחה בין מח''ט כפיר לאביו של אזריה.

"ידענו שהוא ישקר על תוכן השיחה אם הוא לא ידע שזה מוקלט", טען שפטל בראיון לחדשות 2. "נתנו לו לשקר, ואז פרסמנו את ההקלטה אתמול".

נזכיר כי לאחר שנחשפה הפגישה בין מח''ט כפיר גיא חזות לאביו של אלאורה אזריה, טען דובר צה''ל האלוף מוטי אלמוז כי בפגישה לא הוצע למשפחה לוותר על הגשת ערעור ואף לא הוצע להחליף את צוות ההגנה. אמש נחשפה הקלטה מהפגישה שהוכיחה בדיוק להפך.

שפטל טען כי ''הממסד הצבאי והפרקליטות ביצעו שיבוש הליכי משפט חמור ביותר בכך שהשמיץ את הסנגורים בעיני אביו של הנאשם".

הוא הסביר כי קיום השיחה של מח"ט כפיר עם צ'ארלי אזריה, אביו של אלאור, מהווה שיבוש חמור של הליכי משפט. "להשפיע על נאשם לא לערער בפסק דין שניתן בעניינו זה השיבוש החמור ביותר של הליכי משפט".

שפטל דחה מכל את הטענה לפיה בצה"ל מנסים להגיע להסכמות עם המשפחה על מנת להקל בעונשו של אזריה. "הרי פעמיים היה זה הצבא שדחה הצעה של בית המשפט להיכנס לגישור", אמר.

"יש כאן ניסיון בוטה, מאחר שהממסד הצבאי והמשפטי יודע שפסק הדין עומד על כרעי תרנגולת מנותק מהעובדות", המשיך שפטל. "הוא חושש חשש אימים מהטיעונים שלנו, שכל המדינה תקרא את טיעוני הערעור שמראים שפסק הדין מנותק מהעובדות".

עורך הדין סיפר כי בערעור המתוכנן, לא יוצגו טיעונים או ראיות חדשות, אלא בית המשפט העליון יקבל את טענות הסניגורים שלדבריו "לימדו סנגוריה מצוינת על אזריה''. שפטל הדגיש כי ''אותן הטענות שנידחו בבית הדין הצבאי המחוזי, יש להם את כל הסיכוי להתקבל בערעור - משום שפסק הדין מנותק מהעובדות שבתיק".

התנועה למדינה יהודית, אשר עתרה לבג"ץ נגד מינויו של מוטי האלוף אלמוז לראש אכ"א, מגיבה על חוסר האמינות העולה מהודעת דובר צה"ל בעניין פגישת מח"ט כפיר למשפחת אזריה: "נחשפנו לעוד שקר ממפעל השקרים של האלוף מוטי אלמוז. 'מטרת הפגישה עם המח"ט, היתה לבחון אם נדרש סיוע כלשהו למשפחה', הודיע דובר צה"ל כשההקלטות מלמדות אחרת.

''אלמוז מוכיח שוב עד כמה הוא לא ראוי להיות מפקד בצה"ל. לא מעט קצינים הודחו בעבר בעקבות חוסר אמינות, ועל כן אנו ממשיכים לקוות כי בג"ץ יקבל את ההחלטה הנכונה ויפסול את מינויו לראש אכ"א. חיילי צה"ל ראויים למפקדים טובים וישרים יותר מאלמוז", תקפו בתנועה.