לפני מסיבת העיתונאים שערך אתמול (רביעי), בה תקף את ארגוני המודיעין של ארה"ב בטענה כי הדליפו את הידיעות כי רוסיה מחזיקה בחומר רגיש עליו, פרסם הנשיא הנכנס דונלד טראמפ ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו שאל "האם אנו חיים בגרמניה הנאצית?".

מאוחר יותר ענה טראמפ לשאלות עיתונאים והגן על הציוץ בו השווה בין ארגוני הביון האמריקאיים לאלו של גרמניה הנאצית, ואף חזר עליו. "אני חושב שזה היה מחפיר. מחפיר שסוכנויות המודיעין התירו לפרסם מידע שהתברר כשגוי ומזוייף. אני חושב שזו בושה, ואני אומר זאת. זה משהו שגרמניה הנאצית היתה עושה, ואכן עשתה", אמר טראמפ.

ההתבטאות מעוררת המחלוקת עוררה זעם רב בקרב ארגונים יהודיים שונים ברחבי העולם, שמיהרו לפרסם גינוי להצהרה ואף דרשו מטראמפ לפרסם התנצלות על דבריו. ראשי הארגונים היהודיים טענו כי טראמפ פגע בניצולי השואה וגרם לזילות השואה.

מנכ"ל "הליגה נגד השמצה" ג'ונתן גרינבלט אמר כי ההשוואה שערך טראמפ עם גרמניה הנאצית היתה לא במקומה. "ההערות האלו פועניות, מוזילות את ערך השואה ומדרדרות את רמת השיח הציבורי. יש לנו רקורד ארוך של דיבור כאשר הדמוקרטים או הרפובליקנים מעורבים ברטוריקה בוטה כזו. זה יהיה מועיל אם הנשיא הנבחר יסביר את כוונותיו או יתנצל על הערותיו" אמר גרינבלט.

גם סטיבן גולדשטיין, מנכ"ל מרכז "אנה פרנק" תקף בחריפות את דבריו של טראמפ, ואמר כי הם מעליבים את האומה האמריקאית ואת ניצולי השואה.

"זהו עלבון מתועב לניצולי השואה ברחבי העולם ובפני העם אותו הוא עומד להוביל, כאשר דונלד טראמפ משווה את אמריקה לגרמניה הנאצית. הנשיא הנבחר השמיץ את האומה שלנו ואת המחוייבות שלה לחופש ממש בערב ההשבעה שלו. הוא חייב לחזור בו מהציוץ ולהתנצל בפני ניצולי השואה והעם האמריקאי כולו" אמר גולדשטיין.