עולם סינון התכנים הפורנוגרפיים והאלימים באינטרנט יוצר התנגשות בין הורים מודאגים לבין בני הנוער שלא ממש אוהבים הצבת גבולות בדמות תוכנת סינון על מכשיר הסמארטפון.

בישיבת ״צביה״ בפתח תקווה המתמודדת עם האתגר החינוכי של דור הסמארטפונים מצאו דרך יצירתית ללמד ולחבר את התלמידים לסכנות הכרוכות באינטרנט ולחשיבות הסינון.

בשיתוף ובחסות עם חברת הטכנולוגיה ״נטספרק״ יצאו בחטיבת הביניים בישיבה לפרוייקט תחרותי במהלכו הפיקו התלמידים את הפרסומות הבאה לתוכנת הסינון.

בסיוע אנשי מקצוע בתחום, למדו התלמידים בכיתות ז'-ח' כיצד ליצור את הרעיון הראשוני, איך לכתוב תסריט יצירתי שיצליח להעביר את המסר בצורה מעניינת ומקורית, למדו לצלם בזווית ובתאורה ואף התנסו בשימוש באפקטים מיוחדים כאשר בסופו של דבר למדו לערוך ולייצר מכל דקות הצילום סרט קצר המותאם לבני גילם.

במהלך התחרות, כל התסריטים נכתבו, הופקו וצולמו על ידי התלמידים, כאשר אנשי המקצוע רק היו לעזר.

לצד העבודה על הסרטונים עברו התלמידים הליך חינוכי משותף בו התוודעו לסכנות והאתגרים של עולם האינטרנט והחשיבות של סינון תכנים. הפרויקט פתח לפני התלמידים את עולם הפרסום הגדול בו ניתן ללמוד עולם ומלואו ולהמשיך להתמקצע.

אמש (חמישי) נערך בפתח תקווה ערב הגמר שבו הוצגו עשרה סרטונים אשר זכו לניקוד מהקהל וגם מצוות שופטים שכלל את הרב יהושע שפירא, הרב יוני לביא, אריאל הר טוב מ"נטספרק" ומתן צור מ"אנדרדוס" שהתברר שחוץ מלהיות מצחיק הוא יודע להיות גם על תקן השופט הקשוח.

בסופו של הערב זכה סרטון ״המכור״ על חודה של אלפית הנקודה בשקלול הסופי וקבוצת התלמידים שעבדה עליו תזכה בטיול מפנק בן יומיים עם שלל אטרקציות מעניינות.

נציין כי ״נטספרק״, היא מהחברות הבולטות בעולם בתחום טכנולוגיות זיהוי תמונה וסינון תכנים פוגעניים ובעלת פטנטים ייחודיים בתחום זה.

הרב צחי שטרן, ר"מ בישיבה ומי שעומד מאחורי הפרויקט המיוחד מספר: ''מדהים לגלות איך התלמידים ממציאים את עצמם בכל פרסומת ויוצאים מחוץ לקופסא, תוך כדי שהם נשאבים לתוך עולם מרתק וכל זה מרצון ליצור עולם מסונן ונקי יותר''.

"בהתחלה זה נשמע לנו קצת מוזר" מספר ישי, תלמיד ומתמודד בתחרות, "לאט לאט ואחרי שעות של מחשבה יצירתית הוצאנו פרסומות מגניבה וצעירה שאני מאמין שתזכה. אני חייב לומר שהתהליך עצמו היה מיוחד וכיף ובהתחלה לא באמת האמנתי שנגיע לתוצר כל כך מיוחד".

"התלמידים עבדו קשה" מספר הרב גולן דיעי, ראש הישיבה. "הם השקיעו מאמץ רב הן מבחינת היצירה והעשייה והן מבחינת הזמן הרב מעבר לשעות הלימודים ועל חשבון זמנם הפנוי בהפסקות, תמיד כיף לגלות עד כמה הנוער נרתם למטרות טובות וכמה עולם תוכן עשיר טמון בתוכו".