"הנה תעודת הזהות שלנו"

טקס הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של משרד החוץ נערך הבוקר (ראשון) בבניין משרד החוץ בקריית הממשלה בירושלים

בטקס החגיגי השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, מנכ"ל משרד החוץ ובכירי המשרד, מנכ"ל משרד הדתות וראשי קהילת יהודי רומניה.

מדובר בספר תורה שגילו מוערך בכמאה וחמישים שנה. מקורו של ספר התורה הוא באחד מבתי הכנסת בבוקרשט, בירת רומניה, והוא הוצא מתחת להריסות בניין אשר הופצץ במלחמת העולם השנייה.

ספר התורה הובא לארץ בעזרת עמותת מנורה ומשרד הדתות והוענק למשרד החוץ. ספר התורה נבדק, תוקן והוכשר לקריאה, כתוב בכתב מהודר והינו זכר אחרון לקהילה יהודית שנחרבה בימי השואה.

הרב הראשי התייחס בדבריו למשמעותו של ספר התורה, "הספר הוא תעודת הזהות שלנו ואנחנו מביאים אותו הביתה. אנחנו שמחים ומכריזים: 'הנה תעודת הזהות והמהות שלנו' ואנחנו יכולים לחבק בארץ שלנו את ספר התורה".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בטקס: "ספר התורה הוא הצו המוסרי שלנו כחברה. העולם עוסק ללא הרף בישראל לא רק בגלל המיקום הגיאוגרפי של ישראל בעולם אלא בעיקר בגלל מי שאנחנו בבשורה שלנו לאנושות".

עוד הוסיפה סגנית השר חוטובלי, "בהכנסת ספר התורה לבית הכנסת של משרד החוץ אנחנו מקיימים את צוואתו של יוסף מפרשת השבוע שלא להשאיר את עצמותיו בגלות ולהביא אותם לארץ ישראל. אני שמחה שמשרד החוץ הוא המשרד הממשלתי הראשון שמקבל את ספר התורה מעמותת מנורה".

מנכ"ל המשרד, יובל רותם, אמר בטקס "אני עוסק בפרשת היום - ועידת פריז. אנחנו עוסקים בנושא הזה תקופה לא קצרה. לכולנו חשוב לקחת אוויר פסק זמן ולחשוב מי אנחנו ומה אנחנו. עצם העובדה שאנחנו עושים הפסקה של שעה וחצי ומכניסים ספר תורה זה דבר מדהים. 150 שנה לאחר שנכתב הספר הזה מתברך בקהילת משרד החוץ".