הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזןשלומי שלמוני

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת, מעריך בראיון בערוץ 7 שמסירת העדויות במשטרה של הרב שמואל אליהו והרב איתן איזמן בפרשת ח"כ סלומינסקי תפגע בסיכוי שמתלוננות יפנו בעתיד לרבנים ולפורום תקנה.

"לי באופן אישי הייתה ביקורת קשה על הרב איזמן שהוא חבר בפורום תקנה אך במקביל עוסק באופן פרטי בחקירות כאלה, אני מניח שהוא רוצה לעזור אבל זה גורם בדיוק להפך. כל האמון בפורום תקנה ילך לאיבוד, אם אנשי פורום תקנה יעסקו בזה באופן פרטי כי זה מתחיל להיות מקצוע של ציד ראשים על בסיס שמועות".

לדבריו גם אנשים כמו הרב אליהו עלולים למצוא את עצמם נתונים ללחצים בלתי אפשריים, "הרב שמואל אליהו אמנם אינו חבר בפורום תקנה, אבל הוא עסק לאחרונה באופן פרטי בפרשות כאלה ואני כבר הזהרתי שהוא לא יעמוד בלחצים והנה הדוגמה שהוא נאלץ כעת למסור עדות במשטרה. זה משמיט את האמון שירכשו לו בגלל ההופעה המשטרתית".

הרב רוזן מזהיר כי ללא חיסיון חוקי, המתלוננות יחששו לפנות לרבנים או לפורום תקנה, "אני מעריך שלפורום תקנה יש איזה חסיון כמו שיש לעיתונאים על המקורות שלהם, אבל אם אין להם חסיון וכל מה שפורום תקנה מקבל עלול לעבור למשטרה בעיניי זה הסוף של פורום תקנה. אף אחד לא ייעזר בשרותיו אם אין חסיון מוצק על בסיס הסדר משפטי.

"אני מעריך שבמקרה הזה של ניסן המשטרה פועלת כפי שפועלת נגד כל אדם מראש הממשלה ועד האחרון האנשים ברחוב, אבל העדות שמסרו הרבנים יוצרת דילמה קשה לגבי עתיד ההתייעצות עם רבנים בנושאים שקשורים להתנהגות מינית של אדם מסוים, כל אדם שבא להתייעץ עם רב צריך לדעת שיש לו חסינות כפי שיש חסינות לגבי דברים שנאמרים לפסיכולוג או רופא. ובלי זה יש כאן משבר אמון רציני".